השוק

קבוצת שלמה וג'ארד קושנר שותפים: אפיניטי פרטנרס תרכוש 15%

קבוצת שלמה מכניסה את קרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר שותפה בחברות הרכב והאשראי, תמורת כ-570 מיליון שקל לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה ישראלית
מערכת ice | 
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה וג'ארד קושנר, שותף קרן אפיניטי פרטנרס (צילום עזרא לוי)
קבוצת שלמה הודיעה היום (רביעי), כי התקשרה בהסכם השקעה למכירת כ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה לקרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ. התמורה עבור המניות עומדת על סך כ-570 מיליון שקל, המשקף לפעילות הרכב והאשראי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל.
לקבוצת שלמה צי רכב המונה למעלה מ-78,000 כלי רכב, ונתח שוק של כ-30% מהענף, מה שקרץ לאפיניטי פרטנרס כהזדמנות להתרחבות עסקית. הקרן זיהתה את מודל הליסינג התפעולי הצומח והרווחי של קבוצת שלמה, כפתרון שאינו דורש התחייבות מהותית של הון והניתן לאימוץ בקלות, כמתאים למעמד הביניים ההולך וגדל בשווקים במזרח התיכון וצפון אפריקה.

במסגרת הסכם ההשקעה, תוקם חברה בת חדשה תחת שלמה החזקות אשר תאגד תחתיה את הפעילויות המשותפות בתחומי הרכב (ליסינג, השכרה ומכירת רכב) והאשראי, כאשר שלמה החזקות תחזיק בכ-85% מההון המונפק של החברה החדשה והקרן תחזיק כ-15%. הגופים סיכמו על מנגנון התאמת שווי על בסיס תוצאות עתידיות, כך ששיעור החזקת הקרן בחברה החדשה לא יעלה על כ-18%. הקרן תמנה דירקטור ומשקיף בדירקטוריון החברה החדשה.
בנוסף, קבוצת שלמה ואפיניטי פרטנרס, שהינן בעלות המניות בחברה החדשה, התקשרו בהסכם בעלי מניות שקובע כי החברה החדשה תאמץ מדיניות חלוקת דיבידנדים. החל מהשנה החמישית להשלמת העסקה ולמשך שלוש שנים, הקרן תהא רשאית לבקש מקבוצת שלמה לרכוש את מלוא החזקותיה בחברה המשותפת החדשה במחיר שוק, בהתאם למנגנון שהוסכם בין הצדדים. באם קבוצת שלמה תבחר שלא לרכוש את ההחזקות מהקרן, הקרן תהיה רשאית לדרוש לבצע הנפקת מניות לראשונה לציבור (IPO) של החברה המשותפת בבורסה.
עוד על פי ההסכם, נקבע כי ככל שהקרן תפעל לקידום עסקאות של החברה המשותפת במדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, הקרן תהיה זכאית לחלוקת רווחים מעסקאות אלה בתנאים שסוכמו בין הצדדים. העסקה כפופה לקבלת אישורים הנדרשים.
בשבוע שעבר פורסם כי אפיניטי פרטנרס עתידה לרכוש 25% מהפניקס סוכנויות. ההערכה היא כי שווי החברה בעסקה ינוע בין 900 מיליון דולר למיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה