השוק

ברקשייר האת'וויי בורחת מ-HP: מכרה מניות ב-160 מיליון דולר

חברת ההשקעות של וורן באפט הודיעה כי היא מצמצמת החזקות ביצרנית המדפסות והמחשבים, ומכרה 5.5 מיליון מניות. מאז השקיע באפט ב-HP בשנה שעברה, צנחו מניותיה ב-19%
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום shutterstock, freepik, טוויטר/ AppleInsider)
חברת ההשקעות של וורן באפט ברקשייר האת'וויי הודיעה אתמול (רביעי) כי היא מכרה כ-5.5 מיליון מניות של HP, ובכך מצמצמת חלק ממה שתברר כהשקעה גדולה ולא מוצלחת ביצרנית המחשבים האישיים ומדפסות.
רויטרס פרסמה כי ברקשייר מכרה השבוע את המניות תמורת כ-158 מיליון דולר, והקטינה את החזקותיה ב-HP לכ-3.27 מיליארד דולר, זאת לפי הדיווח לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC). החברה של באפט מחזיקה כעת בכ-11.7% ממניות HP, ירידה מ-12.2% לפני המכירה. לא נמסר הסבר מהחברה מדוע מכרה את המניות, וברקשייר לא הגיבה לשאלות.
 
מחיר מניית HP ירד ב-19% מאז שחשפה ברקשייר באפריל 2022 כי רכשה במפתיע 4.2 מיליארד דולר בחברת מפאלו אלטו, קליפורניה. הגילוי גרם למחיר המניה של HP לעלות ב-14.8% למחרת, ל-40.06 דולר. המניות ננעלו ביום רביעי במחיר של 28.33 דולר.
ב-29 באוגוסט, HP הורידה את תחזית הרווח לשנה כולה, מכיוון שהיא נלחמת בשפל מכירות בשוק המחשבים האישיים ובביקוש איטי מסין. באפט אינו משקיע בקביעות בחברות טכנולוגיה, אם כי יצרנית האייפון אפל היוותה כמחצית מתיק המניות של ברקשייר בסך 353.4 מיליארד דולר בסוף יוני. ברקשייר מבוססת באומהה, נברסקה. היא מחזיקה גם בעשרות עסקים כולל ביטוח הרכבת BNSF וביטוח רכב Geico.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה