השוק

באפט ברכישת ענק – זו החברה שעליה השתלט

חברת ההשקעות של וורן באפט רכשה נתח משמעותי מענקית המחשוב HP, לאחר שנים שבהן התעקש באפט שלא להשקיע בחברות מתחום הטכנולוגיה
יאיר מור | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות של המיליארדר וורן באפט, הודיעה אתמול (רביעי) במסמך שהגישה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) כי ביצעה בתחילת השבוע סדרה של רכישות מניות בענקית המחשוב HP. לפי המסמכים, החברה רכשה בסך הכל כ-121 מיליון מניות, המהוות נתח של 11.4% מהחברה, בסכום של כ-4.2 מיליארד דולר.
כתוצאה מהידיעה, זינקה מניית HP בשעות שלפני המסחר בבורסה בוול סטריט בשיעור דו-ספרתי, ולאחר הפתיחה חצתה לראשונה בתולדותיה את רף 40 הדולרים ואף התקרבה ל-41 – זינוק של כ-17% לעומת מחיר הסגירה ביום המסחר הקודם.
 
HP האמריקאית היא יצרנית המדפסות הגדולה בעולם ויצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם (אחרי לנובו הסינית). ב-2021 היא נהנתה מהעלייה הראשונה זה שנים בביקוש למחשבים בשל המעבר לעבודה היברידית (כלומר: שני מחשבים לכל עובד, אחד במשרד ואחד בבית), ומנייתה זינקה ב-53%. לפי הדו"ח שלה לשלושת החודשים האחרונים של 2021, היא רשמה עלייה של 26% במכירות המחשבים ו-9% במכירות המדפסות. החברה צופה ששוק המחשבים ימשיך לעלות בשנים הקרובות עד לשווי כולל של יותר מחצי טריליון דולר (560 מיליארד) ב-2024. בשל כך, היא רכשה בחודש שעבר תמורת כ-3.3 מיליארד דולר את Poly (חברה שנוצרה לפני כשנתיים ממיזוג בין Polycom ו-Plantronics), המתמקדת בציוד היקפי לשיחות עבודה – החל מטלפונים משרדיים, דרך אוזניות עם מיקרופונים ועד מצלמות לחדרי ישיבות.
דובר מטעם HP מסר כי "ברקשייר האת'וויי היא אחת מהמשקיעות המכובדות בעולם, ואנו מקבלים אותה בברכה כמשקיעה ב-HP".
ההשקעה הזו היא דוגמא נוספת לשינוי הכיוון של באפט, שבמשך שנים סירב להשקיע בחברות טכנולוגיה. בסוף 2021 הוא הפתיע כאשר השקיע כ-161 מיליון דולר במניות אפל, ועתה הוא נכנס גם למתחרה הוותיקה שלה, ושתיהן מצטרפות לתיק ההשקעות העצום של החברה שלו, שמוערך ב-350 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה