השוק

בגלל חובות עתק: רשת החנויות סוגרת 11 סניפים בישראל

אחרי שחברת י.בלס חברה לבניין ונכסים חזרה בה מעסקת רכישת 'אניס', מבקשת הנאמנת של הרשת, עו"ד דורית לוי טילר, לסגור כ-11 סניפים שרושמים הפסדים במקום 16 שהיו אמורים להסגר על פי העסקה המקורית, שלא יצאה את הפועל
מערכת ice |  2
רשת חנויות הטבע אניס (צילום מרים אלסטר/פלאש 90, shutterstock)
השעון לאחור התחיל לתקתק. לאחר שהתמודדה עם קשיים כלכליים כבדים, נאבקה על המשך פעילותה ונקלעה לחובות כבדים של כ-23 מיליון שקל, בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את מכירתה של רשת חנויות הטבע אניס (Anise) לחברת י.בלס חברה לבניין ונכסים תמורת 450 אלף שקל. אלא, שהחברה לבניין ונכסים, חזרה בה אמש (שני) מהסכם הרכישה.
כעת, על פי כלכליסט, מבקשת הנאמנת של הרשת, עו"ד דורית לוי טילר, לסגור כ-11 סניפים שרושמים הפסדים במקום 16 שהיו אמורים להסגר על פי העסקה המקורית, שלא יצאה את הפועל.  
נודעי כי 11 הסניפים שרוצה הנאמנת לסגור, ממוקמים בקניונים ומרכזי מסחר והם קניון TLV בתל אביב, שרונה מרקט, גרנד קניון חיפה, דיזנגוף סנטר תל אביב, קניון רוטשילד ראשון לציון, קניון מודיעין, מרכז מסחרי מרום נווה ברמת גן, קניון כפר סבא הירוקה, קניון נס ציונה, אניס בקעה בירושלים ואניס זכרון יעקב.   
אניס ידועה בשל היותה אחת מרשתות הטבע הגדולות בישראל. היא עוסקת במכירת מזון מן הצומח, תבלינים, מוצרים אורגניים, מוצרים אקולוגיים, מוצרי טבע, תוספי תזונה ועוד. היא מפעילה כ-30 סניפים ברחבי הארץ באופן ישיר, ועוד ארבעה סניפים במודל זכיינות. לאחרונה נכנסה להליכי חדלות פרעון וב-8 באוגוסט בית המשפט הורה על מתן צו פתיחת הליכים בעניינה ועל מינויה של עו"ד דורית לוי-טילר כנאמנת של החברה.
 
בסניפי החברה מועסקים כ-140 עובדים. כמה עובדים נוספים מועסקים במטה ההנהלה בקריית ענבים ובמטה הלוגיסטי שלה. עו"ד לוי טילר ציינה בבית המשפט כי הצעתה של י.בלס הייתה גבוהה לאין שיעור מזו של המתחרה, ניצת הדובדבן, שביקשה לרכוש את אניס בתעריף של 250 אלף שקל ותשלום בשיעור של 25% משווי המלאי. אביגדור דורות, שופט בית משפט המחוזי בירושלים, אישר את המכירה וקבע: "האישור ניתן לאור עלויות הפעלת הרשת, הליך ההפעלה הגירעוני, היעדר הצעת רכישה גבוהה מההצעה שעל הפרק ואינטרס ההגנה על הנושים".
בא כוחה של אניס, עו"ד עידן מילר, טען בבקשה בתחילת אוגוסט כי החובות הכבדים שצברה הרשת והמצוקה התזרימית הקשה נבעו מ"מגמת התרחבות סניפים שבה נקטה בשנים האחרונות ועליית שיעורי הריבית במשק". רשת אניס הוקמה בשנת 1995 על ידי חברת "בשביל הטבע מוצרי בריאות". המייסד, הבעלים והמנכ"ל לשעבר אילן מוסרי ניסה לאורך השנים לתחזק את פעילות הרשת באמצעות הזרמת סכומים בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל מתוך מקורותיו ומקורות בני משפחתו וקיצץ את משכורתו בכשני שליש – אך ניסיונות אלו עלו בתוהו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה טיפשית ורישעות לשמה
    חנני 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה רינה...על 200 מובטלים למה יש להגיב בצורה כזו....זו רישעות לשמה
    סגור
  • 1.
    בנפול רשעים, רינה (ל"ת)
    אריק 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור