השוק

בהשקעת כ-340 מיליון דולר: פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל

אנלייט אנרגיה מתחדשת, הודיעה על תחילת הפעלה מסחרית של חוות ״רוח בראשית״ ברמת הגולן - פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל, בו השקיעה כ-340 מיליון דולר, וצפוי לייצר הכנסות בהיקף של כ-49-51 מיליון דולר בשנה
מערכת ice |  5
פרויקט אנלייט ברמת הגולן (צילום יהודה ויינברג)
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, המובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, הודיעה היום (ראשון) על תחילת הפעלה מסחרית של חוות ״רוח בראשית״ ברמת הגולן - פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל.
הפרויקט חובר בחודש יוני האחרון לרשת החשמל הארצית, והיום 34 מתוך 39 הטורבינות בפרויקט מתחילות הפעלה מסחרית עם הספק של 180 מגה וואט. לאחר סיום בדיקות ההרצה צפויה הפעלה מלאה של יתר 5 הטורבינות בפרויקט שיגיע סה"כ להספק מותקן של 207 מגה-וואט.
פרויקט "רוח בראשית" הוקם בהשקעה של כ-340 מיליון דולר, וצפוי לייצר הכנסות בהיקף של כ-49-51 מיליון דולר ו-EBITDA בהיקף של כ-39-41 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה. הפרויקט יספק חשמל נקי בהיקף השווה למלוא הצריכה השנתית של כ-70 אלף משקי בית, ולחסוך כ-180 אלף טון של פליטות CO2 מדי שנה. בחוות "רוח בראשית" שותפים גם 8 מיישובי רמת הגולן וחברת אוירם.
במסגרת הפרויקט הקימו אנלייט ושותפיה בפרויקט קו מתח עליון תת קרקעי חדש, שהוטמן מתחת לפני האדמה בתכנון סביבתי מוקפד. הקו משתרע על פני כ-27 ק"מ ומאפשר את המשך פיתוח האזור ואת חיבורם של פרויקטים נוספים במרכז רמת הגולן לרשת החשמל הארצית. זאת, כחלק מאסטרטגיית Land and Expand של אנלייט השואפת למקסם את מספר הפרויקטים המוקמים על בסיסה של תשתית הולכה אזורית בעלת הספק גדול. 
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: אחרי שנים של עבודה מאומצת אנו זוכים כעת לראות את החזון הופך למציאות, כאשר פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל מתחיל לפעול באופן מסחרי. רוח בראשית הוא צעד חשוב עבור אנלייט ברמת הגולן, וגם מאפשר פיתוח פרויקטים נוספים באזור."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ועדיין ישראלים אידיוטים תשלמו הרבה על חשמל (ל"ת)
    אלי קופטר 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הוכח במחקרים
    מדען אקלים 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כי רב האסון של תחנות אלה, על חרקים, על ציפורים ולא לדבר על הכיעור הנופי. חחם חלם חלם
    סגור
  • 2.
    כהן
    דן 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה פרויקט שלא יצליח. חבל על ההשקעה. זה לא מתאים ורק יעה נזק לסביבה ויחסל ציפורים עופות דורסים. חבל
    סגור
  • לא נכון בכלל!
    מורן 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מסכימה איתך בכלל. הפרוייקט מאוד חשוב לנו , לסביבה ולעתיד טוב יותר. הם מפיקים חשמל ירוק ומפחיתים פליטות של גזי חממה שזה מאוד חשוב. מעבר לזה, הם עושים את כל המאמצים שאפשר כדי למזער או לנטרל לגמרי פגיעה בבעלי כנף, אפילו ברמה שיש מכ"מ שמדווח על ציפורים שמגיעות לאיזור עד לרמה של כיבוי מלא של הטורבינות כדי למנוע פגיעה בהן
    סגור
  • 1.
    יש שם מספיק רוח? (ל"ת)
    אמיר 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור