השוק

אנלייט הפעילה את פרויקט הענק בישראל: תכניס כ-133 מיליון שקל

אנלייט אנרגיה מתחדשת, מדווחת כי השלימה את ההפעלה המסחרית של פרויקט בקעת ערד 1, בהספק 17 מגה וואט סולארי ויכולת אגירה של 31 מגה וואט-שעה אגירה, עליו היא צפויה להכניס כ-133 מיליון שקל
מערכת ice | 
הפרויקט של אנלייט (צילום בילקטריק ישראל)
אנלייט אנרגיה מתחדשת, חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, מדווחת היום (ב') כי השלימה את ההפעלה המסחרית של פרויקט בקעת ערד 1, בהספק 17 מגה וואט סולארי ויכולת אגירה של 31 מגה וואט-שעה אגירה. 
פרויקט בקעת ערד 1, בשיתוף עם אגודת מכבי של החקלאים המקומיים, הינו הפרויקט השני בצבר "סולארי משולב אגירה" שמתחבר לרשת החשמל הארצית, וזאת לאחר שבחודש אוגוסט 23 הודיעה אנלייט על חיבורו של פרויקט שדה ניצן, וכעת השלימה החברה במצטבר בשני הפרויקטים חיבור לרשת של 40 מגה וואט סולארי ו-71 מגה וואט שעה אגירה.
 
שני הפרויקטים הינם חלק מצבר מתקני "סולארי משולב אגירה", בעל הספק כולל של 248 מגה וואט סולארי ו-474 מגה וואט שעה אגירה. שאר הצבר צפוי להיות מחובר באופן הדרגתי לרשת החשמל עד לסוף החציון הראשון של 2024.
סך ההכנסות מצבר זה צפויות להסתכם ב-35-36 מיליון דולר (130-133 מיליון שקל) בשנת הפעילות הראשונה, וה-EBITDA לשנת הפעילות הראשונה צפוי להיות 25-26 מיליון דולר (93-96 מיליון שקל).
הפרויקטים בצבר "סולארי משולב אגירה" צפויים להשתלב במערך אספקת החשמל העצמאי של אנלייט ללקוחות תעשייתיים ולקוחות גדולים, כגון חברת אמדוקס וחברת סודהסטרים מקבוצת פפסיקו העולמית, איתם חתמה החברה על הסכמי מכירת חשמל.
בנוסף לכך, חלק מהחשמל צפוי להימכר לשותפות החדשה של אנלייט עם אלקטרה פאוור, הצפויה לשנות את מפת שוק החשמל הביתי בישראל ולספק חשמל ירוק וזול לצרכנים ביתיים ולצרכנים עסקיים קטנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה