השוק

ממשלת החירום קבעה: אסור לפטר תושבים שפונו מביתם ובני משפחתם

ועדת השרים לחקיקה אישרה תיקון במסגרתו מעסיקים לא יוכלו לסיים את העסקתם של מי שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם בשל המלחמה. בנוסף, ייכללו תחת החוק: הורים או בני זוג של הרוגים, נעדרים או שבויים או בני משפחה אחרים. השר בן צור: "פועלים בכל האמצעים להבטיח הגנה מרבית לזכויות בני משפחות השבויים, הנעדרים והמשפחות השכולות" 
מערכת ice | 
ישיבת הממשלה (ארכיון) (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) תיקון לחוק הגנה על עובדים בשעת חירום, במסגרתו ייאסר על פיטורי עובדים שפונו או התפנו מביתם, וכן על פיטורי השבויים, החטופים והנעדרים ובני משפחותיהם. התיקון לחוק יועבר כהוראת שעה (חוק זמני) למשך שלושה חודשים, ושר העבודה יואב בן צור יוכל להאריך אותו.
חילתה של הוראת השעה רטרואקטיבית מיום ה-7 באוקטובר, כלומר מתחילת המלחמה. החקיקה טעונה אישור בשלוש קריאות במליאת הכנסת. בעקבות החלטת הממשלה על פינוי ישובים בקווי העימות, רבים מהעובדים באזורים אלו אינם יכולים להגיע למקום עבודתם. עקב כך יזם משרד העבודה תיקון חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, תשס"ו- 2006 כהוראת שעה לשלושה חודשים, כדי להגן מפיטורים על הנפגעים.
עובד הכלול תחת החוק הוא עובד שהתפנה ממקום מגוריו על פי החלטת ממשלה, עובד שהוא נעדר, שבוי או חטוף עקב פעולות האיבה או פעולות המלחמה, עובד שהוא הורה או בן זוג של הרוג, נעדר, שבוי או חטוף בפעולות האיבה או בפעולות המלחמה וכן עובד שהוא בן משפחה אחר של אלה, זאת, בתנאי שהם נעדרו מעבודה בשל הנסיבות האמורות.
 

החוק יחול גם על אח או אחות אם הגיש הצהרה בכתב שהוא הגורם הבלעדי שנדרש להיעדר בנסיבות אלו. "אנו פועלים בכל האמצעים כדי להבטיח הגנה מרבית לזכויות המפונים מהדרום ומהצפון, בני משפחות השבויים, הנעדרים והמשפחות השכולות", סיכם שר העבודה יואב בן צור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה