השוק

רשמית: WeWork הודיעה על פשיטת רגל בשל חובות עתק

חברת שיתוף חללי העבודה הכריזה על מצב של חדלות פירעון וכניסה להליך פירוק, לאחר שלא עמדה בתשלומים למחזיקי האג"ח; המייסד אדם נוימן: "מאוכזב שלא הצליחו לנצל מוצר שרלוונטי היום מאי-פעם"; החברה הישראלית אינה מושפעת מהמצב

איתן לויטס | 
WeWork הודיעה על פשיטת רגל (צילום Magma Images, shutterstock)
חברת שיתוף המשרדים WeWork הגישה הבוקר (שלישי) בקשה לפשיטת רגל (chapter 11) עם הצהרה על חדלות פירעון. החברה הצהירה בבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי כי היא חתמה על הסכמים עם הרוב המכריע של מחזיקי השטרות המובטחים שלה וכי בכוונתה לקצץ חוזי שכירות "לא תפעוליים".
הגשת פשיטת הרגל רלוונטית לחברות של WeWork בארה"ב ובקנדה, כך מסרה החברה בהודעה לעיתונות. בתוך כך נציין כי WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא ולכן אינה מושפעת משפטית או כלכלית ממצבה של החברה האמריקאית.
 
WeWork דיווחה על התחייבויות שנעו בין 10 מיליארד דולר ל-50 מיליארד דולר, לפי הגשת הבקשה לפשיטת רגל. "אני אסיר תודה על התמיכה של מחזיקי העניין הפיננסיים שלנו בזמן שאנו עובדים יחד כדי לחזק את מבנה ההון שלנו ולזרז את התהליך הזה באמצעות הסכם התמיכה בארגון מחדש", אמר מנכ"ל WeWork, דיוויד טולי, בהודעה לעיתונות. "אנחנו נשארים מחויבים להשקיע במוצרים, בשירותים ובצוות עובדים ברמה עולמית כדי לתמוך בקהילה שלנו."
WeWork רשמה את אחת מהקריסות הארגוניות המרהיבות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב בשנים האחרונות. החברה, שהוערכה ב-2019 ב-47 מיליארד דולר בסבב בהובלת סופטבנק, ניסתה ולא הצליחה לצאת להנפקה לפני חמש שנים.
מגפת הקורונה גרמה למשבר נוסף שכן חברות רבות הפסיקו בפתאומיות את חוזי השכירות שלהן, והשפל הכלכלי שלאחר מכן הוביל עוד יותר לקוחות לוותר על שירותי המשרדים.
WeWork של אחרי עידן המייסד אדם נוימן, הופיעה לראשונה באמצעות חברת רכישה למטרות מיוחדות בשנת 2021, אך מאז איבדה כ-98% מערכה. החברה הודיעה באמצע אוגוסט על פיצול מניות הפוך של 1 ל-40 כדי להחזיר את המניות שלה למעל 1 דולר, המחיר הדרוש לשמירה על הרישום שלה בבורסה בניו יורק.
מניית WeWork ירדה לשפל של כ-10 סנט ונסחרה בכ-83 סנט לפני עצירת המסחר המניה ביום שני.
הפעם לא יאשימו אותו
החברה נוסדה בשנת 2008 והתפתחה בהובלת המייסד השותף אדם נוימן. בספטמבר 2019, לאחר שהחברה מצאה את עצמה בקשיים כלכליים בנוגע למימון והניהול שלה, הדירקטוריון של סופטבנק החליט לפטר את המייסד הישראלי עם מענק של 1.7 מיליארד דולר.
נוימן הפך אז לדמות שנויה במחלוקת, תוך שרבים בשוק ובתקשורת מאמינים שבלעדיו החברה תחזור לשגשג. אולם גם בנק ההשקעות הענק לא הצליח להחזיק בחיים את החברה יותר מ-4 שנים.
נוימן הגיב מוקדם יותר להצהרה על פשיטת הרגל ואמר כי ההגשה "מאכזבת".
"זה היה לא פשוט עבורי לצפות מהצד מאז 2019 כאשר WeWork לא הצליחה לנצל מוצר שרלוונטי היום יותר מאי פעם", אמר נוימן ל-CNBC. "אני מאמין שעם האסטרטגיה והצוות הנכונים, ארגון מחדש יאפשר ל-WeWork לעבוד בהצלחה."
החברה שוכרת מיליוני מטרים רבועים של שטחי משרדים ב-777 מקומות ברחבי העולם, על פי המסמכים הרגולטוריים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה