השוק

חודש למלחמה: מה עשו מניות הקבלנים מתחילת המערכה

שוק הנדל"ן סובל מההאטה שלא לומר מיתון עוד מהימים שלפני המלחמה, אבל כשהמלחמה בדרום פרצה הרי שאתרי הבניה ננטשו מפועלים, ולהוצאות המימון הכבדות הצטרפו הוצאות חדשות והכנסות אין; אז מה עשו מניות הקבלנים מתחילת המערכה בדרום?
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
שוק הנדל"ן סבל ממשבר עמוק עוד לפני המלחמה. הריבית הגבוהה הכבידה על הקבלנים והקשחת החיתום הבנקאי הכבידה על רוכשי הדירות ומכאן הדרך למשבר הייתה קצרה. אבל כשהחלה המלחמה קרה עוד דבר והוא שאתרי הבניה ננטשו מעובדים וזה אומר שפרויקטים אפילו כאלה שנכרו כבר נתקעים וזה יוצר בעיה חדשה לקבלנים.
אם כן, עולם הנדל"ן מסיגמנט ההשקעות שבו, מתחלק עכשיו לשני סוגי חברות. הסוג הראשון אלה הקבלנים בעלי כיס העמוק שיש להם יכולת להידבר עם המערכת הבנקאית ועם הלקוחות שלהם ולהגיע לסוגים מסוגים שונים של הסכמים עד שהמצב יתבהר. 

הסוג השני הוא של קבלנים שנמצאים בלאו הכי בקצה גבול היכולת שלהם וזה אומר שיהיה להם קשה מאוד להידבר עם המערכת הבנקאית ועם הלקוחות שלהם כדי שכולם יתגייסו לצלוח את התקופה הקשה בה השוק נמצא.
כך או אחרת בשוק הנדל"ן מסתובבים לא מעט משקיעים שמחפשים אחר הזדמנויות וזה אומר שאם ההם מאתרים פרויקט של קבלן שנמצא בקצה גבול היכולת שלו הם ינסו לרכוש פרויקטים במחירי מציאה ולכן השוק הזה לא מתפרק כרגע. הוא לא טס, אבל גם לא מתפרק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה