השוק

אין מינימום הפקדה, אפשר באשראי: השחקן החדש במסחר העצמאי בישראל

בלינק הצטרפה כחברת בורסה מן המניין. בעזרת האפליקציה החדשה שפיתחה, ניתן יהיה לסחור בחלקי מניות בזמן אמת, ולהשקיע לא רק באמצעות בהעברה בנקאית. המייסדים: בכירי אקסלנס לשעבר. על הפרק: שירותי פרימיום ותוכניות מיוחדות 
מערכת ice |  1
בורסה (צילום vecteezy)
אתמול (שלישי) אושרה חברת בלינק הישראלית כחברת בורסה מן המניין ובימים הקרובים צפויה להתחיל את פעילותה. בתחילה, ניתן יהיה לסחור באמצעותה במניות ובקרנות סל (ETF) אמריקניות. עם זאת, בחברה מציינים כי בעתיד הנראה לעין ניתן יהיה לסחור גם בבורסה המקומית. 
המסחר יתבצע באמצעות אפליקציה חדשה, כאשר הטכנולוגיה פותחה לחלוטין על ידי החברה באמצעות צוות מפתחים מתל אביב. אם רוב בתי ההשקעות דורשים לפחות 10,000 שקל להשקעה, האפליקציה מציעה חידוש ניכר משום שאין בה מינימום הפקדה לצורך פתיחת חשבון. 
 
זאת ועוד, ההפקדה לחשבון המסחר תוכל להתבצע לא רק באמצעות העברה בנקאית, אלא גם באמצעות כרטיס אשראי. לדברי החברה, ניתן יהיה לסחור באמצעות הסכום שהופקד באופן כמעט מיידי. האפליקציה תציע גם מסחר בחלקי מניות בזמן אמת: ניתן יהיה לרכוש מניות בסכום של החל מדולר אחד.
אפשרות זו קיימת גם בפפר אינווסט, אלא שבשונה מאפליקציה זו, שמציעה מסחר בחלקי מניות (בשונה ממסחר במניות שלמות) - אלא שלא בזמן אמת, אלא אחת ליום. בבלינק יהיה ניתן לבצע מסחר בחלקי מניות בזמן אמת. המהלך המהפכני מתאפשר על פי נתוני החברה בזכות שיתוף פעולה מול אינטרקרטיב ברוקרס, ברוקר זר מולו עובדת החברה.
שלומית ארז ערמון ואלעד בנבגי (קרדיט: הגר בדר)
על פי דה מרקר, עלויות המסחר הצפויות הן 0.01$ למניה או לחלקה היחסי. עשר הפעולות הראשונות או 1,000 המניות הראשונות בחודש הן ללא עלות (המוקדם מביניהם). המינימום עבור פעולה הוא 1.5$ והמקסימום הוא 1% משווי הפעולה. בשונה מבנקים ובתי השקעות, אין עלויות קבועות (דמי משמרת או דמי ניהול), ובשונה מברוקרים זרים, הניכוי של המס יתבצע במקור.
מייסדי ומנהלי בלינק הם אלעד בנבג'י, ששימש בעשור שלפני הקמת החברה כמנכ"ל אקסלנס השקעות וניירות ערך, ושלומית ארז-ערמון, שכיהנה בשנתיים שלפני הקמת החברה כמנכ״לית חברת הפינטק Finq ולפני כן כמשנה למנכ"ל אקסלנס השקעות וניירות ערך.
 
"ניסינו לתת מענה לכל הקהלים - לסוחרים מתחילים שיכולים לפתוח תיק השקעות של 5,000 שקל, וגם למשקיעים הוותיקים שמשלמים עמלות ממש גבוהות, שחותכות את התשואה של התיק", אמרה ארז-ערמון לדה מרקר. באתר החברה, בתשובה לשאלה ממה הרווח של בלינק, מסבירים כי אמנם החברה לא גובה עמלות על המרת מט"ח, אבל מרוויחה מהמרווח (הפער בשערי ההמרה) וגם מריבית על המזומן בחשבון.
עוד מקור רווח עתידי עבור החברה שירותי פרימיום שבכוונתם להשיק בעתיד. אחת הדוגמאות לשירות פרימיום שצפוי בעתיד, מציינים המייסדים תוכנית השקעה שבכוונתם להציע בעתיד - כך למשל ניתן יהיה, כהוראת קבע, להשקיע במדד S&P 500 בחשבון המיועד לכל אחד מהילדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Too good to be true
    י 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    10 פעולות ראשונות בחודש ללא עלות? 1.5$ מינימום, זה מתעלה על כל הצעה אחרת של בתי השקעות בישראל. אם לא הייתי לקוח שבוי אצל ברוקר מסויים מסיבות אישיות - בהחלט הייתי עובר אליהם וחוסך די הרבה כסף
    סגור