השוק

נגיד בנק ישראל ממשיך: נשאר לקדנציה נוספת בצל המלחמה

דרמה של פעם בכמה שנים: הוארכה כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. לאחר המינוי אמר: "לפנינו משימות רבות וחשובות בגזרה הכלכלית ואעשה את כל אשר ביכולתי כדי שנעמוד בהן בהצלחה ובמקצועיות לטובת המשק והמדינה״
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images)
מלחמת חרבות ברזל נכנסה היום (שני) ליומה ה-45 והודעה חשובה שעוזרת להרגעה ויציבות המשק יוצאת ממשרד האוצר והכנסת בכלל ובנק ישראל, כאשר נודע כי הנגיד אמיר ירון ימשיך בתפקידו.
על פי הודעה משותפת לראש הממשלה ולשר האוצר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת.   ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה".

יש לציין כי בשנה האחרונה על אף ההערכה הרבה אליו, הוא ספג לא מעט ביקורות על עליית הריבית העקבית שמוטטה משקי בית רבים מבחינה כלכלית והפכה החזרים לבנקים לכמעט בלתי אפשריים לזוגות צעירים או עם ילדים וכמובן לבעלי המשכנתאות.
יחד עם זאת, הצעדים שלו סייעו להציל את הכלכלה הישראלית, כאשר הוא מכר דולרים כדי לחזק את השקל הישראלי והוביל את המשק בתקופה קשה מאוד. בכנסת רצו מאוד לראות את ירון ממשיך, אך בתחילה היו קולות של התלבטות מצדו, אך כעת הוא ממשיך לקדנציה של 5 שנים נוספות במטרה לשקם את הכלכלה הישראלית בשעתה הקשה.
בנק ישראל ונגיד בנק ישראל קיבלו את הודעת רוה״מ ושר האוצר לפיה בכוונתם להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה החלטה על הארכת כהונת הנגיד לקדנציה נוספת. הנגיד ירון מקבל את הבקשה לכהונה לקדנציה נוספת, והוא ימשיך להנהיג את בנק ישראל ולפעול בכל כוחו ובכל מרצו בארץ ובעולם, יחד עם כל עובדי בנק ישראל, לטובת המשק וכלכלת ישראל.
פרופסור אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: ״אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההחלטה ועל הבעת האמון בי ובבנק ישראל. לפנינו משימות רבות וחשובות בגזרה הכלכלית ואעשה את כל אשר ביכולתי כדי שנעמוד בהן בהצלחה ובמקצועיות לטובת המשק והמדינה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה