בארץ

גנץ ונתניהו סיכמו על הקמת ממשלת חירום: הפרטים בפנים

לאחר מספר ימים של שיחות בין הצדדים סיכם ראש הממשלה יחד עם יו"ר המחנה הממלכתי על הקמת ממשלת חירום לניהול המלחמה בחמאס
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)

לאחר 5 ימים של שיחות ומגעים סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על הקמת ממשלת חירום לאומית לניהול המלחמה בחמאס. בימים האחרונים התנהלו מגעים בין הצדדים בהם דרש גנץ, הקמת קבינט מצומצם שינהל את המלחמה בהשתתפות אייזנקוט, גנץ בעצמו ועוד שני משתתפים שנתניהו יבחר. השניים נפגשו בשעות הבוקר וסיכמו את הפרטים ביניהם. ראש הממשלה צפוי למסור הערב הצהרה לתקשורת בנושא.

בתום פגישה בין ראש הממשלה ויו"ר המחנה הממלכתי שהתקיימה היום (ד'), הסכימו השניים על הקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה. 
עיקרי ההסכמות:
-יוקם "קבינט ניהול מלחמה" עם שלושה חברים: ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי. בנוסף, יכהנו רא"ל (במיל') גדי איזנקוט והשר רון דרמר כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה.
-מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני (כשאחד מהם כמשקיף): בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט. זאת למשך תקופת המלחמה, השרים הנוספים בקבינט המדיני-ביטחוני מטעם המחנה הממלכתי יהיו ח״כ חילי טרופר וח״כ יפעת שאשא ביטון (כמשקיפה).
- ישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליו״ר האופוזיציה במידה ויצטרף.
- במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

כזכור בימים האחרונים גברו ההערכות כי תוקם ממשלת חירום לאומית, זאת לאחר מתקפת הטרור הגדולה בגבול רצועת עזה שגבתה את חייהם של יותר מ-1,200 ישראלים, פציעה של 3,000 נוספים בנוסף ל-200 חטופים המוחזקים בשבי חמאס. רק הבוקר שלחו תנועת הביטחוניסטים מכתב אל ראש הממשלה בדרישה להקמת ממשלת חירום לאומית שתביא לחיסול שלטון חמאס בעזה.
 



ביום שבת האחרון הודיע בני גנץ כי הוא מוכן להיכנס לממשלת חירום לאומית ללא תנאים מוקדמים, בתנאי שיתנו לו להשפיע. דבר זה הביא לברכות מצד יושבי הקואליציה שהביעו את התעניינותם ודרישתם לכך.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה לממשלת ישראל לממשלת החירום הלאומית
    יקי 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצלחתכם לנווט להסרת הרוצחים מגבולנו בתבונה וחוכמה היא צוו השעה תצרפו כל ציוני שמוכן לסייע בכך תדאגו שהתיקשורת תתמוך יותר בעם ישראל ומדינת ישראל ולא באוייבי ישראל .
    סגור