השוק

בנק ישראל בהחלטה חסרת תקדים: מהפכה בתשלומים בישראל

התחרות בשוק התשלומים עולה מדרגה, ולראשונה: חברת הפינטק גלובל רמיט קיבלה קוד בנק מבנק ישראל. עם קבלת הקוד תוכל החברה לספק מספרי חשבון ולנהל חשבונות ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים 
מערכת ice |  7
כרטיסי אשראי נחטפו ע (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד, freepik)
בנק ישראל הודיע על שורה של צעדים לקידום שוק התשלומים שייתנו מענה לצרכי השוק בכל הקשור לשימוש באמצעי תשלום מרחוק. עם פרוץ המלחמה שירותים אלה הפכו חשובים אף יותר שכן הפעילות הרציפה של מערכות התשלומים הינה חיונית להמשך תפקודו של המשק.  
חברת גלובל רמיט, הנמצאת בתהליך מתקדם של הצטרפות כמשתתפת במערכות התשלומים הישראליות, קיבלה לאחרונה מבנק ישראל הקצאה של קוד זיהוי. זוהי התפתחות אסטרטגית חשובה עבור החברה. לגלובל, שבבעלותה מערכת תשלומים ייחודית, תהיה כעת האפשרות לפעול באופן עצמאי וישיר באמצעות פתרון טכנולוגי מקיף, אשר יסייע בתשלום שכר לעובדים ובהעברת כספים בארץ ולחו"ל. בעקבות האישור, גלובל מתכננת להתחבר למספר ספקי שירותי תשלומים ובכך לעודד את התחרות במתן שירותים פיננסיים שיונגשו על גבי התשתית הטכנולוגית שלה.
 
חברת הפינטק גלובל רמיט בעלת מחזור שנתי בגובה של 1.5 מיליארד ש״ח מתמחה בשירותים פיננסיים גלובליים ויש לה עשרות אלפי לקוחות פרטיים ומאות לקוחות עסקיים. לחברה יש 12 סניפים ועוד כ 50 זכיינים ברחבי הארץ והיא מספקת גם שירותים פיננסיים וייעוץ לעשרות אלפי מהגרי עבודה הנמצאים ועובדים בישראל. בנוסף, יש לחברה קשרי עבודה והסכמים עם בנקים מרכזיים וחברות פיננסיות בכל רחבי העולם.  
עם קבלת ההקצאה לקוד זיהוי מבנק ישראל תוכל החברה להרחיב את שירותיה ולפנות לעוד קהלים ובכך להגדיל את מנועי הצמיחה שלה. חיים יבלונקה, מנכ״ל חברת גלובל רמיט: ״אנו בחברת גלובל רמיט שמחים להיות שותפים לשינויים המשמעותיים שעבר שוק התשלומים בשנים האחרונות. אנחנו מודים לבנק ישראל ולרשות שוק ההון על האמון שהם נותנים בנו, ועל המדיניות החדשה שלהם לאפשר גישה ישירה למערכות התשלומים לחברות טכנולוגיה פיננסית כמו שלנו. זהו צעד חשוב לצמצום הפערים הטכנולוגיים ולפתיחת שוק התשלומים לתחרות במגוון רחב יותר של שירותים פיננסיים. אנו מאמינים שהדבר יוביל לחדשנות ולסל חדש של מוצרים פיננסיים אטרקטיביים בשוק הישראלי".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעניין אותי, מה תהיה משרתו הבאה של נגיד בנד ישראל...
    משה 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להמשיך לעצום עיניים, נוכח ההעדפות הבלתי מובנות, כלפי חברה מסויימת, שבמשך שנים, יכולים היו לבצע את המהלך הזה, עם חברות מבוססות יותר, וגדולות יותר. הרי הכל מכוון ליום הנכון, בו הכל ישתנה. השליטה בארנקים שלנו תהיה אבסולוטית! חברות מסויימות יכירו בדיוק את אורח חיינו, ועל פי כך, יוכלו לנהל אותנו עם פרסומים סובייקטיבים לטובתם, ולחלוטין לא לטובתנו. ואז, כשהשליטה תהיה ברורה כמציאות שאין לה אלטרנטיבה , יעצרו לנו את הכל. כשזה יקרה, תזכרו את התגובה שלי, והכל יובן לכם. הכל נגמר. נשארה רק שאלת ה- מתי?
    סגור
  • 4.
    סדר עולמי חדש!
    רינה רוזן 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מטבע דיגיטלי אינו אלא אמצעי שליטה טוטליטרי ודיקטטורה. סוף לחופש.
    סגור
  • 3.
    בנק ישראל טועה , אסור לעשות את זה (ל"ת)
    קים און ג'_ונג 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    קונספירציה
    גלובליסט 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ככה מכינים אותנו לעולם בלי מזומנים. החברות הגדולות "מתחרות" על המהפכים הגדולים פחחחח.
    סגור
  • בול!!! (ל"ת)
    שלי 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ככה הולכים להפיץ את השקל הדיגיטלי הנחשים (ל"ת)
    יוסי 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • בול ככה! (ל"ת)
    שלי 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור