השוק

הכנסות מישורים עלו ב-13%: שיעורי תפוסה גבוהים, ביקוש גדול בארה"ב

מישורים מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2023, הכולל עלייה בשיעורי תפוסה ובביקושים בארה"ב לצד מימוש נכסים בישראל ושיפור בפרמטרים התפעוליים. החברה רושמת צמיחה בהכנסות  שעמדו על מעל 34 מיליון שקל. המנכ"ל אלון וקסמן: "מרבית הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בחו"ל". היו"ר אמיר תמרי: "בוחנים כל העת אפשרויות למימוש נכסים ורכישתם"
מערכת ice | 
קרן השקעות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
מישורים, הנסחרת בבורסה לני"ע בתל אביב, נמצאת בשליטתו של אלכס שניידר ומנוהלת ע"י אלון וקסמן הודיעה הבוקר (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2023. פורטפוליו הנכסים של החברה המשיך להפגין יציבות לצד שיפור בפרמטרים התפעוליים. הכנסות החברה (סולו מורחב ללא סקיילין) צמחו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-13.7% לכ-105.2 מיליון שקל, לעומת כ-92.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון השלישי גדלו בכ-13% לכ-34.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-30.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ה-NOI מנכסים זהים טיפס בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-13.7% לכ-73.9 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי ה-NOI מנכסים זהים גדל בכ-14.7% והסתכם בכ-24.1 מיליון ש"ח לעומת כ-21 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
 
ה-FFO (סולו מורחב ללא סקיילין) טיפס בתשעת החודשים הראשונים ב-13.8% לכ-28.9 מיליון שקל, לעומת כ-25.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי חל קיטון קל ב-FFO והוא הסתכם בכ-5.5 מיליון ש"ח, לעומת כ-6.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מעלייה בהוצאות הריבית בישראל, בקיזוז עם שיפור בפרמטרים התפעוליים, בשיעורי התפוסה ועלייה ריאלית בדמי השכירות.
החברה ממשיכה לשמור על איתנות פיננסית הכוללת יתרת מזומנים וני"ע סחירים (סולו מורחב ללא סקיילין) בסך כ-98 מיליון ש"ח וכן יחס חוב פיננסי, נטו ל-Cap, נטו של כ-54.6% לסוף הרבעון השלישי 2023. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות גדל לכ-745 מיליון ש"ח ומשקף מחיר של כ-21.4 שקלים למניה, ביחס ל-20.4 ש"ח בסוף דצמבר 2022. היקף הנדל"ן להשקעה והמוחזק למכירה (מאוחד) הסתכם בכ-1.46 מיליארד ש"ח, בדומה לסוף שנת 2022.
 
לאחר סיום הרבעון ביצעה החברה מימוש מוצלח כחתמה על הסכם למכירת נכס מסחרי בביל"ו סנטר, תמורת 46 מיליון שקלים, כ-5% מעל שוויו בספרים. במקביל, סקייליין מתקדמת עם מימושי נכסים שמייצרים בקופתה יתרת מזומנים משמעותית.
אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים מסר: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי של 2023 עם המשך שיפור בפרמטרים התפעוליים בישראל ובארה"ב וזאת בין היתר בהמשך לפעילות האינטנסיבית של החברה להשבחת נכסיה, שמירת הגמישות הפיננסית וטיוב מבנה החוב. לצד זאת, אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיית החברה למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה.

בהקשר זה דיווחנו לאחרונה על מכירת נכס מסחרי במתחם בילו תמורת כ-46 מיליון שקל, מחיר הגבוה משווי הנכס בספרי החברה, דבר המשקף לראייתנו את עוצמת הפורטפליו שלנו. למישורים איתנות וגמישות פיננסית, ואנו פועלים להמשך השבחת הפורטפוליו. יצוין, כי מרבית הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בחו"ל, כאשר בפעילותנו בארה"ב אנו חווים מגמה חיובית המתבטאת בעלייה בשיעורי התפוסה ובביקושים לשטחי השכרה במרכזים המסחריים שבבעלותנו". 
עו"ד אמיר תמרי, יו"ר הדירקטוריון מסר: "התקופה הנוכחית בישראל היא מורכבת וקשה, והנהלת מישורים כולה מרכינה ראש לזכר חללי ונופלי המלחמה ומייחלים לחזרת כל החטופים. במישור העסקי, אנו נמצאים כיום עם נכסים בתפוסה טובה בארה"ב ובישראל ובוחנים כל העת אפשרויות למימוש נכסים מחד ורכישת נכסים מאידך – כחלק מההשבחה המתמדת של הפורטפוליו. במקביל, החברה הבת סקייליין דיווחה לאחרונה על מספר עסקאות מימוש במחירים נאותים והדבר ממחיש את חוזק הפורטפוליו של פעילות זו. הפיזור הגיאוגרפי של החברה מקטין סיכונים ומהוה מקור חוסן לחברה ולהכנסותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה