השוק

נאוויטס מתחילה בקידוח הפקה במאגר נפט גדול במפרץ מקסיקו

נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור מתחילה בקידוח הפקה ראשון במאגר בסקין דרום; במקביל השותפות ממשיכה לקדם את המאגר המרכזי שננדואה שצפוי להניב לה תזרים מזומנים של 1.1 מיליארד דולר ב-2025
ניצן כהן | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
שותפות הנפט נאוויטס, שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור, החליטה על השקעה בקידוח הפקה ראשון במאגר בקסקין דרום, זאת לאחר סדרה של ארבעה קידוחי הפקה מוצלחים בצידו הצפוני של המאגר. בעקבות החלטת ההשקעה בקידוח הראשון חלק מהמשאבים המותנים בנכס הנפט יסווגו כעתודות, והשותפות תפעל לפרסום תזרימי מזומנים בגינם, כבר במסגרת הדוח התקופתי של 2023.
הקידוח הראשון בבקסקין דרום צפוי לצאת לדרך על ידי המפעילהLLOG Exploration Offshore במהלך שנת 2024, במים העמוקים של מפרץ מקסיקו, ארה"ב, כ-270 מייל דרום מערבית לניו אורלינס. העומק הסופי של הקידוח הוא כ-9 ק"מ (מתוכם כ-2 ק"מ עומק מים).

מנתוני החברה עולה כי עלות הקידוח הכוללת תעמוד על כ-81 מיליון דולר, כאשר חלקה של נאוויטס (7.5%) יעמוד על כ-6.1 מיליון דולר. הקידוח, שצפוי להחל בהפקה מסחרית בשנת 2025, הוא השלב הראשון בפיתוח וניצול העתודות בחלק הדרומי של בקסקין.
תכנית הפיתוח של החלק הדרומי של מאגר בקסקין, תבוצע תוך חיבור באמצעות צינורות לתשתיות ולפלטפורמת ההפקה Lucius, הפלטפורמה הנוכחית של בקסקין צפון, ללא צורך בהקמת פלטפורמת הפקה נוספת ולפיכך תוך חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח, ותוך ניצול מלוא קיבולת הטיפול הזמינה במתקן. בנוסף, בהתאם לתוכנית העבודה המתוכננת בשנת 2024, בכוונת השותפים בנכס הנפט לאשר ביצוע קידוח פיתוח חמישי בחלק הצפוני של מאגר בקסקין.
בסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, הכנסות נאוויטס ממכירת נפט וגז נטו הסתכמו בכ-69.5 מיליון דולר, עם EBITDA של כ-38.3 מיליון דולר, ורווח נקי של כ-32.5 מיליון דולר. במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, חלקה של נאוויטס בהפקה משדות הנפט עמדה על כ-1.15 מיליון חביות נפט - ההפקה בפרויקט בקסקין עמדה על כ-644 אלף חביות נפט והשדות היבשתיים הניבו כ-513 אלף חביות נוספות.
במקביל, נאוויטס ממשיכה לקדם את פרויקט שננדואה, שצפוי לייצר לנאוויטס הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר במהלך שנת 2025 (שנת ההפקה המלאה הראשונה), כאשר הפיתוח של מאגר מוניומנט לצידו, יסייע במימוש האסטרטגיה להפיכת פלטפורמת ההפקה של שננדואה ל-HUB אזורי, שיעניק שירותי טיפול לנפט מתגליות נפט קיימות ועתידיות באזור.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: ״לצד המיקוד בפיתוח פרויקט הדגל שננדואה, נאוויטס ממשיכה לפעול לפיתוח והשבחה של נכסי הנפט שבבעלותה ופועלת גם לניצול יעיל של משאבי הנפט במאגר בקסקין דרום. הפיתוח יבוצע ללא צורך בהשקעה במתקן הפקה עצמאי, אלא תוך ניצול מקסימלי של מתקן ההפקה הקיים המשרת את חלקו הצפוני של פרויקט בקסקין  ובאופן שיאפשר הגדלה משמעותית של היקף ההפקה הכולל במאגר".
נאוויטס פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים רחב ומגוון. פרט לפרויקט מוניומנט, חלקה של נאוויטס בתגליות קיימות עומד על כ-742 מיליון חביות. בבעלות נאוויטס זכויות בפרויקטים שננדואה, בקסקין, Sea Lion, מוניומנט, דנברי, נצ'ס, יוקטן וזכויות לנכסי אקספלורציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה