השוק

הבורסה לניירות ערך תתערב? קרנות הסל ירכשו מניות וימכרו אותן

חברת האחזקות ערד החליטה לפצל את הפעילות שלה לשתי חברות, במסגרת זו ירכשו היום קרנות הסל מניות בשווי 120 מיליון שקל ובמסגרת המכרז שייערך ביום שלישי הם יימכרו את אותן מניות שרכשו, דבר שיגרום לעיוות מיותר של הקרנות
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
חברת האחזקות ערד החליטה על פיצול שתי החברות אותן היא מחזיקה, במסגרת זו תשלוט כל חברה על מניה אחת. מדובר על עיוות מיותר של הקרנות, משום במהלך היום(ראשון) יצטרכו לרכוש קרנות הסל את המניות בשווי 120 מיליון שקל ולמכור אותן יומיים לאחר מכן. בכלכליסט פורסם כי יתכן שהבורסה תיכנס לתמונה על מנת למנוע את העיוות המיותר.
כזכור, כללי המדדים שקבעה הבורסה לניירות ערך נועדו למנוע עיוותים במדדים היובילו לרכישה ומכירה מיותרת של מניות שייפגעו בתשואת קרנות הסל. כעת תצטרך הבורס להכריע בנושא רכישת המניות של ערד השקעות.
 
ערד השקעות ופתוח תעשייה היא חברת החזקות בשליטת שלמה אייזנברג המחזיקה בחברות "ישרס", "מלם תים" ו"חסין אש". היא הוקמה בשנת 1963 על ידי חברת רסקו שהייתה בשליטת הסוכנות היהודית. כיום שולטת ערד באופן ישיר או עקיף בשורה של חברות ציבוריות ופרטיות בנדל"ן. החזקותיה העיקריות כוללת מלבד "מלם תים" ו"חסין אש" גם את ישרס חברה להשקעות, קומטק בע"מ, רסקו חברה להתיישבות חקלאית, רסקו מגורים בע"מ וקריית התקשורת נווה אילן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה