רכילות עסקית

עידן ובתיה עופר עם תרומה אדירה למשכן הספרייה הציבורית

הספרייה הלאומית תקים לצד משכנה החדש פארק ציבורי רחב ידיים עם אמפי תיאטרון פתוח, הודות לתרומה בשווי של 15 מיליון דולר מהמשפחה: "יספק הרבה רגעי שלווה והשראה למבקרים בו"
כפיר אדר | 
בתיה ועידן עופר (צילום אמיר רון)
בתוך כשנה תסתיים בניית משכנה החדש של הספרייה הלאומית הממוקמת בין משכן הכנסת, מוזיאון ישראל ומשרדי הממשלה. כעת נודע כי לצד הספרייה יוקם פארק ייחודי הכולל צמחייה ארץ ישראלית מגוונת ואמפי תיאטרון פתוח עם כ-200 מושבים, הודות לתרומה בשווי של 15 מיליון דולר מקרן עידן ובתיה עופר.
הפארק, המשתרע על שטח של 1.5 דונם בחלק הדרומי של הבניין החדש – בסמוך לצומת שדרות רופין ורחוב קפלן, יהיה פתוח ונגיש לציבור הרחב והוא ישמש מקום להתכנסות, פנאי ובילוי בחיק הטבע העירוני שיקיף את הספרייה החדשה.
"אנו מברכים על ההזדמנות לקחת חלק בהקמת הפארק ובטוחים שהוא יספק הרבה רגעי שלווה והשראה למבקרים בו", אומרים בני הזוג עופר. "הפארק החדש, בשיתוף עם הספרייה הלאומית, יתרום ליופייה הטבעי של ירושלים, בירת הנצח של ישראל".
לדברי אדריכלי הנוף של הפרויקט ממשרד מילר-בלום, פארק עידן ובתיה עופר יכלול מגוון עשיר של צמחים ובהם עצי זית, שקדים וחרובים, שיחים ירוקי עד, עצי ברוש וצמחייה ים תיכונית נוספת. "הצמחייה בפארק נבחרה כך שהיא תכלול מגוון רחב של פריחה עונתית, לצד צמחי תבלין ריחניים כמו טימין, לבנדר ורוזמרין. הביקור בגנים אלו יתמזג לחוויית ביקור ייחודית בטבע העירוני בתוך ולצד שבילים מעוצבים ומתפתלים בפארק שיוקם לצד הספרייה הלאומית החדשה", אומרים אדריכלי הנוף. קומפלקס הספרייה יכלול, בנוסף לאולמות הקריאה, לאוספים ולארכיונים, גם אזורי תצוגות, אודיטוריום ומרכז מבקרים וכן את הפארק החדש, והוא צפוי להיפתח לציבור ביולי 2022.
מהספרייה הלאומית נמסר כי תרומתם הנדיבה של משפחת עופר חשובה מאין כמותה להפיכת משכן הספרייה למוקד פעילות מרכזי בתחומי החינוך, המחקר והתרבות, כמו גם לחוליה משמעותית במרחב העירוני החדש המוקם בימים אלו בקריית הלאום בירושלים. המשכן החדש של הספריה הלאומית נבנה הודות לתרומת יד הנדיב (קרן רוטשילד), דויד ס' ורות ל' גוטסמן, קרן התרומות של עידן ובתיה עופר, ממשלת ישראל וכן הודות לסיוע ותמיכה של קרנות ופילנתרופים מהארץ ומהעולם.
'קרן עידן ובתיה עופר' תרמה בשנים האחרונות עשרות מיליוני דולרים למאות יוזמות וארגונים חברתיים, אקדמאיים ורפואיים בישראל, בבריטניה ובארצות הברית. מרכז הקורונה באיכילוב, הממוקם במגדל סמי עופר שנתרם על ידי משפחת עופר ובסיוע קרן עידן ובתיה עופר, סייע בטיפול במניעת המחלה ובחיסונם של מאות אלפי בני אדם בתקופה מורכבת של מגיפה עולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה