רכילות עסקית

גירושי הזוג גייטס: כמה הם שווים ואיך זה יתחלק?

הגירושים היקרים בעולם שעתידים להיחתם בין בני הזוג לשעבר ביל גייטס ומלינדה פרנץ'-גייטס עוסקים במאות מיליארדים, יותר מהיקף התמ"ג של מדינת מרוקו. איך יחולק ההון ומה עם קרן הצדקה של הזוג?
מערכת ice | 
ביל ומלינדה גייטס (צילום אינסטגרם)
הסכם הגירושים היקר בהיסטוריה שעתיד להחתם בין ביל גייטס למלינדה פרנץ' גייטס הולך להיות מהמורכבים שנדונו, מה שנקרא, "צרות של עשירים". ההון שהזוג מחזיקים בו כרגע, גבוהה יותר מהתמ"ג השנתי של מרוקו, וגבוה פי שלושה מקרן הנאמנות של אוניברסיטת הארוורד.
השווי הנקי שלהם מוערך ביותר מ-124 מיליארד כולל נכסי נדל"ן יוקרתיים, יצירו אמנות נדירות ומניות של חברות ציבוריות. את הונו החל לצבור גייטס כשייסד את מייקרוסופט עם שותפו פול אלן, והוא הפך לאחד מבעלי ההון הגדול ביותר בהסטוריה, אך במשך השנים האחרונות הוא נפטר מאחזקותיו.
גייטס מחזיק כרגע רק ב-1.3% בלבד ממיקרוסופט. ובשאר ההשקעות שלו מחזיק נתחים בעשרות חברות ציבוריות. על פי לנד ריפורט הוא הבעלים הפרטי הגדול ביותר של אדמות חקלאיות במדינה. יש לו גם נתחים בבתי מלון יוקרתיים ובחברה שמשרתת בעלי מטוסים פרטיים. תיק הנדל"ן שלו כולל את אחד הבתים הגדולים בארה"ב, ומתקני רכיבת סוסים. הוא מחזיק בנתחים בקרן אנרגיה נקייה וסטארט-אפ אנרגיה גרעינית. בנוסף קיימת גם  קרן הצדקה ביל ומלינדה גייטס שמהווה את אחת מקרנות הצדקה הגדולות בעולם. הקרן שווה 50 מיליארד דולר לא נכללת עם שאר ההון של הזוג. הקרן מזרימה מיליארדי דולרים ל-135 מדינות כדי לסייע להן במאבק בעוני ובמחלות. נכון ל-2019, הקרן העניקה כ-55 מיליארד דולר.
את הקרן אי אפשר לחלק כחלק מנכסי הנישואים וככל הנראה על פי מסמכי הגירושים של פרנץ' גייטס, לזוג של הסכם נפרד לגבי הקרן אך פרטיו חסויים. בהסכם מתבקש בית המשפט לחלק את הנדל"ן, הרכוש האישי והחובות לפי תנאים שכלולים בהסכם. 
לפי הקרן, בני הזוג לשעבר שמשמים כעת כיושבי ראש משותפים בקרן ימשיכו לכהן יחד גם לאחר הגירושין. חלק מההון של הזוג לשעבר כבר חולק, כשגייטס העביר לפרנץ'-גייטס מניות בשווי 2.4 מיליארד דולר, מה שהפך את פרנץ' גייטס למיליארדרית בזכות עצמה. חוץ מהמניות שכבר הועברו לידיה, עורכי דין לגירושים טוענים כי יהיה קשה להעריך ולפצל חלק מהנכסים האישיים. במרכז ההון של הזוג גייטס וקרן גייטס נמצאת קרן נוספת שמנוהלת על ידי מייקל לרסון שמנהל את הקרן בחשאיות, ומסתיר את עסקות החברה כדי שלא יוכלו לנטר אותן בחזרה לזוג גייטס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה