רכילות עסקית

חוגג יחויב למכור את בית"ר? זה הסעיף המחייב בתקנון

הוועדה להעברת זכויות קובעת כי ההתאחדות רשאית לבטל התקשרות עם בעלים, אם יתגלה כי קיבל אישור על סמך עובדות כוזבות ופגיעה בענף. במקרה כזה, ניתן לחייב אותו למכור את זכויות הניהול
אור בוקר | 
משה חוגג, בית"ר ירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסאגה הסבוכה סביב בית"ר ירושלים ממשיכה להכתיב את סדר היום בספורט הישראלי. החיפוש הקדחתני אחר רוכש טרם הניב פירות, כאשר במקביל, העובדה שבית המשפט אסר על שינוי בכל הנוגע למניותיו של חוגג ולמעשה נכון לעכשיו הן מעוכלות, צפויות להכביד על כל עסקת רכישה פוטנציאלית, במידה ואכן תתקבל הצעה קונקרטית.
אלא שכעת ייתכן שישנה פרצה באמצעות סעיף בתקנון הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, על פיו ישנו למוסד המנהל את הענף אפשרות להתערב בנושא ואף לחייב בעלים למכור את זכויות הניהול.  
 
בסעיף 7א של הוועדה נכתב בין השאר כי "ההתאחדות רשאית בכל עת לחזור בה מהחלטה, גם לאחר ביטול שאישרה את ההתקשרות או להתנות את האישור בתנאים אישור נוספים".
זאת ועוד, קובע הסעיף כי ניתן לבטל את אישור הוועדה אם "הסתבר כי האישור הוצא על סמך עובדות כוזבות, מצג שווא או פרט מהותי מטעה אחר". כמו כן, סיבות נוספות לביטול נוגעות ל"פגיעה בענף הכדורגל, לרבות בדימוי הציבורי של הענף" – פגיעה שאין עוררין כי היא נכונה במקרה של חוגג.
כאמור, במידה כי ההתאחדות תקבע כי יש ממש באחד הסעיפים ולמעשה מדובר בהפרת התקנון, ניתן למוסד לחזור בו מהחלטתו לאשר את זכויות הניהול של חוגג ולחייב אותו למכור אותן בפרק זמן קצוב.
עם זאת, בשל ההערכה כי בהתאחדות יאפשרו לבית"ר הלוואה גדולה במטרה להתנהלות פיננסית שפויה עד תום העונה, וכן בשל העובדה שמעולם לא קרה בעבר שההתאחדות חייבה רוכש למכור קבוצה, קשה להאמין שדווקא מקרה חוגג יהיה הסנונית הראשונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה