רכילות עסקית

מקנזי סקוט נתנה תרמה כסף בשלוש השנים האחרונות ממה שרוב המיליארדרים תורמים במהלך חייהם

פילנתרופיה היא לא תחביב יוצא דופן בקרב עשירים במיוחד. זה מאוד נפוץ לראות אותם תורמים תרומות גדולות למטרות גדולות ולארגונים שהם תומכים בהם. אבל מקנזי סקוט, אשתו לשעבר של מייסד אמזון ג'ף בזוס ואחד האנשים העשירים בעולם, מביישת את רובם עם הרקורד הפילנתרופי שלה.

מערכת ice | 
מקנזי סקוט (צילום טוויטר/ מקנזי סקוט)
מקנזי סקוט הייתה מחויבת בצורה יוצאת דופן לתת כמויות אדירות מההון הזה. רק בשבוע שעבר היא תרמה 122 מיליון דולר. עם התרומה, סך התרומה שלה הגיע למעל 12 מיליארד דולר במענקים למטרות פילנתרופיות שונות. כדי לשים את זה בפרספקטיבה, הפרויקט הפילנתרופי הגדול של בעלה לשעבר ג'ף בזוס הוא הבטחה של 10 מיליארד דולר לשינויי אקלים, שמתוכם הוא שילם כ-2.1 מיליארד דולר.
סקוט חילקה יותר כסף בשלוש השנים האחרונות בלבד ממה שרוב המיליארדרים - כולל אלה שהם הרבה יותר עשירים ממנה - מחלקים במהלך כל חייהם. אפילו פילנתרופים מסורים כמו מארק צוקרברג, שהנתינה שלו לכל החיים עד כה מגיעה לכ-3 מיליארד דולר, לא מתקרבת לסכום הכולל של סקוט, למרות התחלה משמעותית.
הרקורד של סקוט בנתינה אפילו נראה טוב בהשוואה לארגון ענק כמו קרן גייטס. עם 1,700 עובדים בתשלום ו-20 שנות היסטוריה של פילנתרופיה, הקרן העניקה דיווח של 5.8 מיליארד דולר בשנה האחרונה, נתון שהקרן הקטנה בהרבה של סקוט הצליחה להתעלות על 6.6 מיליארד דולר במענקים בשנה האחרונה.
במכתב ה- Giving Pledge שלה, סקוט הבטיחה "להחזיר את רוב העושר שלי לחברה שעזרה לייצר אותו, לעשות זאת מתוך מחשבה, להתחיל בהקדם ולשמור על זה עד שהכספת תתרוקן". למרות שהיא עדיין רחוקה מלרוקן את ה"כספת" המשמעותית שלה, היא עושה עבודה טובה יותר מרוב חבריה העשירים במיוחד במתן תרומות גדולות מספיק כדי להשפיע על ההון העצום הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה