בעולם

יצאו מהארון: זוג יונקים ממין זכר קיימו יחסי מין במשך 30 דקות

הומוסקסואליות בטבע: זוג לווייתנים ממין זכר נצפו מקיימים יחסי מין במשך 30 דקות שלמות באי מאווי שבהוואי. המקרה תועד על ידי הצלם הימי לייל קראניצ'פלד שאמר: "זה היה מפגש של פעם בחיים"

מערכת ice | 
לוויתן (צילום הראל בז)
זוג לווייתנים זכרים ממין גדול-סנפיר (שאורכם נע בין 10 ל-16 מטרים ומשקלם הממוצע מגיע ל-27 טונות), נצפו מקיימים יחסי מין על ידי הצלם ימי לייל קראניצ'פלד, שתיעד את המעשה בסמוך לאי מאווי בהוואי בינואר 2022. 
"ידענו שמדובר במשהו חשוב מאוד לקהילה המדעית. זה היה מפגש של פעם בחיים". אמר קראניצ'פלד. על פי מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Mammal Science, המפגש המיני התרחש בין לווייתן זכר שהיה נראה מעט פצוע, ובין זכר חזק ובריא. עוד אמרו החוקרים כי המפגש ארך כ-30 דקות, והתרחש בעומק של כ-4.5 מטרים מתחת לפני הים. 
 
התנהגות חד-מינית היא דבר נפוץ למדי. לפי מחקרים, מקרים דומים נצפו גם בקרב כלבי ים אפורים, דולפין האמזונס, פילים, שועלים, שימפנזים ודולפינים, שחפים, פינגווינים, כבשים, צבועים, ברבורים ועוד. 
קיומה של הומוסקסואליות בבעלי חיים מהווה טיעון חברתי בדרישותיהם של להט"בים להכרה, למניעת אפליה ולשוויון זכויות. העובדה כי ההומוסקסואליות קיימת בטבע, לא רק אצל בני האדם אלא גם אצל בעלי חיים אחרים, מחלישה את הטענה האומרת שמשיכה לבן או לבת אותו מין היא דבר "בלתי טבעי" או "הנוגד את הטבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה