בעולם

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב משתוללות: "למגר את הכיבוש"

באוניברסיטת ייל, ניו יורק וקולומביה: ההפגנות נגד ישראל עולות הילוך, וכוללות עימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים  פעילי מחאה פרו-פלסטינים כבשו את הקמפוס ב-NYU, ובקונטיקט הוקם מחנה אוהלים בקריאה ל"שחרור עזה הכבושה". חלק מהמוחים השליכו בקבוקים על גורמי אכיפת החוק שהגיעו לפזר את ההפגנות
מערכת ice |  1
אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ NBC News)
עשרות פעילי מחאה פרו-פלסטינים, רבים מהם סטודנטים צעירים, נעצרו במסגרת מחאות המשתוללות ברחבי הקמפוסים בארה"ב. אמש (שלישי) נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ האשים את נשיא ארה"ב המכהן, ג'ו ביידן, בהפגנות הסוערות ורחבות ההיקף, ותקף אותו בחריפות.
לפני תחילת הדיון היומי בעניינו בבית המשפט במנהטן, אמר טראמפ כי "זו בושה, זה הכול על ביידן". לדבריו, "ביידן משדר את המסר הלא נכון, הוא מדבר בטון הלא נכון, הוא בוחר את המילים הלא נכונות, הוא לא יודע במי הוא תומך וזה בלגן. הוא לא ידיד של ישראל". בלילה האחרון נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים באוניברסיטת ניו יורק (NYU).
 
בקונטיקט סטודנטים מאוניברסיטת ייל הקימו מחנה אוהלים בקריאה ל"שחרור עזה הכבושה". המפגינים הניפו דגלי אש"ף וצעקו ליתר הסטודנטים: "אתם בצד הלא נכון של ההיסטוריה". הם קראו "להאדיר את הנאורות ולמגר את הכיבוש". ​לפי דיווחים בארה"ב, בניו יורק מפגינים נראו משליכים בקבוקים לעבר שוטרים שהגיעו לפזר את המוחים. גורמים במשטרה המקומית אמרו כי 133 מפגינים נעצרו באותה מחאה.
לפחות 40 מפגינים נעצרו במתחם האוהלים באוניברסיטת ייל. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים השוטרים משתמשים באוטובוסים של האוניברסיטה לטובת המעצרים. באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, מאבטחים מנעו מפרופ' שי דוידאי להיכנס לקמפוס שבו הוא עובד. המרצה עמד בכניסה וצעק על סמנכ"ל האוניברסיטה קאס האלווי: "השביתו לי את הכרטיס. לא יכול להיות שתומכי חמאס ייכנסו לקמפוס - ואני לא. אנחנו רק רוצים להיות יהודים בפומבי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החזרנו להם את כל השטחים בשנות 2000 ואין שום כיבוש.
    סימי 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא לבדוק בספרי היטוריה
    סגור