בעולם

הרגולטור הנחה את הבנקים: אסור לשחד את הלקוחות

"פתחו חשבון, קבלו Labubu": רווחיות הבנקים הסיניים דועכת, והם מנסים למשוך לקוחות בדרכים מקוריות. הציבור מתלהב - הרשויות פחות
שרון בירקמן | 
בנק ובובת Labubu (צילום shutterstock)
הרשויות הפיננסיות בסין הודיעו לבנקים המקומיים על איסור להשתמש במתנות לצורך משיכת לקוחות חדשים. במרכז ההחלטה בובות Labubu הפופולריות, שכיכבו לאחרונה בקמפיינים שיווקיים של בנקים ברחבי המדינה.
על פי דיווח בבלומברג, הרשות הלאומית לפיקוח פיננסי (NFRA) הנחתה את הבנקים להפסיק להציע "הטבות שאינן עומדות בדרישות הרגולציה". זאת, בניסיון לרסן את התחרות המחריפה בשוק הפיקדונות, בזמן שהריביות והרווחיות נמצאות בשפל.
המהלך מגיע לאחר שבנק Ping An מהעיר שנג'ן הציע ללקוחות חדשים שבחרו להפקיד לפחות 50 אלף יואן (כ-25 אלף שקל) לתקופה של שלושה חודשים לקבל קופסת הפתעה של בובת Labubu (כל בובות Labubu נמכרות בקופסאות הפתעה) או חבילת מתנות חלופית.

בובות Labubu (שאטרסטוק)
הקמפיין זכה לתהודה עצומה ברשת החברתית הסינית Xiaohongshu (RedNote), אולם הרשות המפקחת על הבנקים מבקשת לצמצם את השימוש במתנות שיווקיות כמו בובות, אורז, מוצרי חשמל קטנים או מנויים מקוונים. זאת, מחשש שההוצאות האלה יפגעו ברווחיות הבנקים, שכבר היום הולכת ומתכווצת.
בחודש שעבר הוריד הבנק המרכזי של סין את הריבית לראשונה מאז אוקטובר בניסיון לתמוך בצמיחה הכלכלית לנוכח ההאטה והמחלוקות המסחריות עם ארצות הברית. זמן קצר לאחר מכן הוגבלו גם תקרות הריבית שמותר לבנקים להציע על פיקדונות, כדי להגן על שולי הרווח ולעודד את הציבור להשקיע ולהוציא, במקום להמשיך לחסוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה