בעולם
מותג הענק יזרוק את אשת העסקים האנטישמית? זה הצעד שנבחן
ספורה העבירה מסר לאחר שהסרטון של ענקית הביוטי הודה קאטן הוסר כשהאשימה את ישראל במלחמות העולם וב-9.11: ''מתייחסים לעניין זה ברצינות רבה ויכולים לאשר שאנו בודקים באופן פעיל את הנושא באופן פנימי, כולל עבודה עם המותג''
ארגון האקטיביזם StopAntisemitism דורש מרשת הקוסמטיקה ספורה להפסיק לשווק מוצרים של הודה ביוטי, לאחר שמייסדת החברה, הודה קטאן, פרסמה בטיקטוק סרטון שערורייתי בו האשימה את ישראל בגרימה לכל מלחמות העולם, לפיגועי 11 בספטמבר ואף לטבח ה-7 באוקטובר של חמאס.
בסרטון שנמחק מאז על ידי טיקטוק, קטאן אמרה לפני 1.7 מיליון העוקבים שלה: "כל תיאוריות הקונספירציה שיוצאות ועדויות רבות מאחוריהן שישראל עמדה מאחורי מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה, 11 בספטמבר, 7 באוקטובר הם איפשרו לכל הדברים האלה לקרות. זה מטורף? הרגשתי משהו, אמרתי לעצמי, 'האם הם מאחורי כל מלחמת עולם?' כן. מאחורי 11 בספטמבר? בהחלט."
יש לציין כי מלחמת העולם הראשונה הסתיימה ב-1918 ומלחמת העולם השנייה ב-1945, כלומר שנים רבות לפני הקמת מדינת ישראל המודרנית ב-1948. במכתב שהתקבל על ידי פוקס ניוז, כתבה מייסדת StopAntisemitism, ליאורה רז, שספורה תסתור את הערכים שלה אם תמשיך להציע מוצרי הודה ביוטי: "אם ספורה רצינית לגבי יצירת מרחב בטוח וכולל לכל הקהילות, עליה להפסיק לשתף פעולה עם הודה ביוטי באופן מיידי."
הארגון גם האשים את קטאן בהפצת "שקר אנטישמי שיהודים קוצרים איברים של פלסטינים" והאמין שהיא "משתמשת בפלטפורמה הענקית שלה כדי להסית נגד יהודים''. נציג של טיקטוק אמר לפוקס ניוז שהסרטון הוסר בגלל הפרת הקווים המנחים של הקהילה, שאוסרים על "מידע מוטעה שעלול לגרום נזק משמעותי לאנשים או לחברה. לשמוע את אותה רטוריקה צצה שוב היום זה לא רק פוגעני - זה בור מבחינה היסטורית ומסוכן ברמה עמוקה".
קטאן, לשעבר עובדת בתחום הפיננסים, הקימה את הודה ביוטי ב-2013. החברה מניבה רווח של 200 מיליון דולר בשנה ונאמדה בשווי של 1.2 מיליארד דולר ב-2017 על פי פורבס. מוצרי הודה ביוטי נמכרים בחנויות ספורה מאז השקתה והחלו להימכר בארה"ב וברחבי העולם ב-2015.
עוד ב-
דובר ספורה מסר לפוקס ניוז שהחברה בוחנת את המצב: "ספורה מונעת על ידי משימתה ליצור חווית קנייה מסבירת פנים ומכילה לכולם. אנו מכירים בכך שהערות של אחד משותפי המותג שלנו עוררו חששות ורוצים להיות ברורים: קידום שנאה, הטרדה או מידע שגוי אינו תואם את הערכים או את קוד ההתנהגות שלנו. אנו מתייחסים לעניין זה ברצינות רבה ויכולים לאשר שאנו בודקים באופן פעיל את הנושא באופן פנימי, כולל עבודה עם המותג"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



