בעולם

נשיא ארגנטינה בהכרזה מפתיעה: "החלטתי להתגייר"

במהלך ביקורו בארה"ב מקורבים לנשיא ארגנטינה הנבחר, חוויאר מיילי סיפר כי החליט להתגייר. מיילי, אשר נחשב תומך הדוק של ישראל הצהיר בעבר כי הוא שוקל לעשות זאת והמשך רק יחזק את האלמנט הפרו ישראלי של ממשלתו
מערכת ice | 
חאבייר מיליי (צילום shutterstock)
הממשל הנכנס של נשיא ארגנטינה הנבחר חוויאר מיילי, עתיד להיות אחת הממשלות הפרו-ישראליות ביותר בתולדות המדינה, בזמן שמדינות אחרות באמריקה הלטינית התבטאו נגד האסטרטגיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למיגור חמאס.
לפי דיווח בבלומברג, שבוע לאחר שניצח בבחירות השניות ב-19 בנובמבר, מיילי הגיע לניו יורק ביום שני בבוקר, לטיול ראשון בחו"ל כנשיא נבחר והלך היישר אל קברו של רב יהודי אורתודוקסי מפורסם בקווינס. חבש כיפה ולבוש שחור כולו, ביקר בקברו של מנחם מנדל שניאורסון כדי לחלוק כבוד.
המחווה הסמלית ממחישה עד כמה המנהיג הנכנס מחויב להעמקת הקשרים התרבותיים והפוליטיים של ארגנטינה עם ישראל בעוד שרוב אמריקה הלטינית, מעוז קתולי, נותר ניטרלי או אפילו קריטי.
מיילי הלך לאהל חב"ד ליובאוויטש לפני כל פגישות אחרות עם פקידים אמריקאים או קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון. הנשיא הנבחר מתכוון להתגייר, כדברי אחד הדוברים שלו, ובשבת השתתף בטקס יהודי בבואנוס איירס בו קיבל ברכה מרב אחר.
פחות משבועיים לפני שנכנס לתפקיד וללא קבינט מלא במקום, הוא כינה את הביקור בארה"ב "טיול" "רוחני" - השני מסוגו מאז תחילת ספטמבר. עדיין לא ברור מתי מיילי, שגדל כקתולי, מתכוון להתגייר.
 
עמדתו הפרו-ישראלית הנלהבת של הנשיא הנכנס מייחדת את ארגנטינה, שכבר נמצאת ביתה של האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באזור, כבעלת ברית העליונה של ישראל באמריקה הלטינית.
מיילי אמר שוב ושוב שהוא מתכנן לבקר בארץ ולהעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים מתל אביב. במקביל, הוא רק מתחיל להחליק את היחסים עם האפיפיור פרנציסקוס, שהוא ארגנטינאי, לאחר שבעבר הרעיף עליו ביקורת כמועמד.
בעוד ארגנטינה מקיימת באופן מסורתי יחסים טובים עם ישראל - הנשיא היוצא אלברטו פרננדס בחר את האומה המזרח-תיכונית למסעו הבינלאומי הראשון כראש המדינה בינואר 2020 - הגישה של מיילי עומדת בניגוד לביקורת הגוברת מצד מנהיגי השמאל של אמריקה הלטינית על המתקפה של ישראל ברצועת עזה. .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה