בריאות

עידית סילמן חוגגת הישג: זה הצעד החשוב שיחסוך 125 מיליון שקל

הצעת המשרד להגנת הסביבה הנוגעת בהרחבת תקנות הפטור של קבלנים מורשים, אושרה על ידי ועדת הפנים והגנת הסביבה. השרה עידית סילמן, בירכה על ההישג: "הרחבת התקנות למניעת אסבסט ואבק מזיק היא צעד משמעותי" 
מערכת ice |  1
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום (שני) את הצעת המשרד להגנת הסביבה, שבראשו עומדת השרה עידית סילמן (הליכוד) להרחבת תקנות הפטור מהיתר. על פי הצעת המשרד, הרחבת התקנות תתרום לצמצום סיכון הציבור ממפגעי אסבסט על ידי הרחבת הפטור לקבלני אסבסט מורשים.
במסגרת ההצעה, קבלני האסבסט יורשו לבצע עבודות אסבסט מצומצמות ועבודות בסיכון נמוך ללא המתנה לקבלת היתר פרטני, זאת בהתאם לתקנות ולדרישות המשרד להגנת הסביבה. קיצור התהליך יעודד ביצוע עבודות אלה על ידי קבלנים מורשים לעסוק באסבסט ויצמצם את הסיכון לציבור.
אכן, השרה עידית סילמן גרפה הישג משמעותי בקידום ההצעה, שכן ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה את המהלך המדובר. בעקבות ההישג המשמעותי, השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הדגישה את חשיבות ההצעה: "הרחבת התקנות למניעת אסבסט ואבק מזיק היא צעד משמעותי שאותו מקדם המשרד להגנת הסביבה. יש באישור שמירה על סטנדרטים מקצועיים ולא מתפשרים שיגנו על בריאות הציבור והסביבה, לצד טיוב מערכי הרגולציה שיביא לחיסכון משקי משמעותי".
ברחבי ישראל מצויים כיום עדיין יותר מ-80 מיליון מטר מרובע של מוצרי אסבסט צמנט, כאשר מוצרים שלמים אינם מהווים סיכון, אך כאשר הוא מתבלה או עובד פירוק בלתי מקצועי, עלולים להשתחרר סיבי האסבסט המסרטנים לאוויר.
כידוע, האסבסט הוכח כגורם מסרטן בבני אדם, והוא עלול חדור למערכת הנשימה ולגרום למחלות קשות שאינן ניתנות לריפוי, המופיעות תקופה ארוכה לאחר החשיפה הראשונית. כאמור, הפטור המיוחד שאותו המשרד להגנת הסביבה מקדם בימים אלו, מכיל יתרונות רבים עבור קבלני האסבסט המורשים, ואף מאפשר  בקרה ופיקוח טובים יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין לסילמן מה לחגוג, ההישג לא שלה
    ציפי 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק צרות הביאה עלינו
    סגור