בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "סכנה לבריאות הציבור"

בתאריך 16.04.2024 בוצעה ביקורת למסעדת "סטאר", רחוב המגינים 19,חיפה, שם נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי 
מערכת ice |  9
מסעדה (צילום אמיר מנחם)
עוד מסעדה בישראל נסגרת לאחר שביקורת של משרד הבריאות העלה כשלים מהותיים בתפעול העסק. ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מנהלי למסעדת "סטאר", רחוב המגינים 19,חיפה.
במכתב הוסבר: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי, המצווה עליך ו/או על כל אדם אחר הפועל מטעמך, להפסיק באופן מידי את הפעלת מסעדת "סטאר", רח' המגינים ,19 חיפה, אשר בבעלותך. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק".
 
כמו כן הובהר: "אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערכו בעסק מפקחת לבריאות הסביבה בלשכתנו בהשתתפות הווטרינר העירוני של עיריית חיפה ביום .16.04.2024 בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי . נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה קיימת סכנה מידית לבריאות הסועדים במקום. בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע".
זה פירוט הליקויים בעסק שנצפו בעת הביקורת: "על משטח העבודה נראו גללים של מכרסמים- עובד במקום ניקה אותם באמצעות סמרטוט רב פעמי רטוב וזרק אותו לכיור המשמש לשירות המטבח, דלת המחסן אינה אטומה מפני חדירת מזיקים. על משטח העבודה נמצא קרטון של ביצים גולמיות לא מסומנות. הביצים הושמדו במקום. משטחי העבודה במטבח, הברזים והקרמיקה אינם נקיים. חדרי הקירור אינם נקיים. במטבח מפוזרים סמרטוטים ומגבות מבד, מותר להשתמש במגבות ומפיות חד פעמיות בלבד. הביקורת בוצעה עם פתיחת המסעדה להכנות ונמצא כי לכלוך ושאריות מזון היו במטבח מהיום הקודם. ה. על הציוד נמצאה שכבת לכלוך מצטבר".
לגבי טיפול לקוי במזון: "חומוס ופול מושרים בכלים מלוכלכים ישירות על הרצפה ובסמוך לפח האשפה. ב. בחדר הקירור נמצא מזון מוכן וירקות גולמיים ללא הפרדה. אין הקפדה על עקיבות במזון- המזון המוכן היה ללא ציון תאריך הכנתו. על עגלה היו קופסאות סלטים שהוכנו ובחלקם נעשה שימוש ביום הקודם בניגוד למותר. המסעדה פועלת בשיטת בשל-הגש, כלל המזון מאושר להגשה באותו יום בלבד. במקפיא נמצא מזון שעבר הקפאה עצמית ללא תשתית וללא סימון. במסעדה לא קיים מכשיר שוק פריז לצורכי פעילות זו. במחסן נמצא ציוד שאינו מתאים לאחסנה ביחד עם מזון, כגון פחמים. אין הקפדה על פעילות לפי יעוד המדורים, הטיפול בתפוחי אדמה בוצע על שולחן באולם ההסעדה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    רק בבית לאכול.
    יצק. 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו מי שאכל שם שיתבע את המקום תביעה אזרחית תודה.
    סגור
  • 7.
    מי שרוצה להינצל ממחלות . לאכול רק בבית (ל"ת)
    שלמה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    נסגרה מסעדה
    לילי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל גם תלוי מי עובד שם איזה פועלים נאמנים ומסורים ואכפתים מאיתנו.למסעדות כאלו אסור להיכנס במיוחד בתקופה היום.שמלאים שינאה עלינו .רחצו ידים אחרי שרותים?או בכוונה לא רחצו משתעלים על האוכל.מנגבים נזלת ולא רחצו ידיםועוד ועוד.
    סגור
  • לא הייתי סומך על פלשתינים. בהכנת האוכל.
    שלמה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ראינו ב7 באוקטובר למה הם מסוגלים לעשות .
    סגור
  • 5.
    לאכול רק בבתי אוכל מסודרים ולא במסעדות וכו
    חקי חיון 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חקי חיון בכל העולם אלוהים מתיר אכילה רק בבתי אוכל מסודרים ולא במסעדות וכו
    סגור
  • 4.
    ככה בכל המסעדות
    רוקי בלבואה 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ברוב המסעדות זה ככה גועל נפש
    סגור
  • 3.
    מסעדה ותיקה ,דווקא נראית אסטטית....
    אלי. 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבל אם כל הכתוב נכון, הרי באמת יש לסגרה לצמיתות.... ממליץ בחום למשאד הבריאות לבדוק כל מסעדה ודוכן למכירת מזון בארץ.... בטוחני שיש עוד לא מעט הראויים/יות לסגירה מיידית....
    סגור
  • 2.
    חאלס עם הכותרות המפוצצות חצוף משועמם (ל"ת)
    חיפאי 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 1.
    גועל נפש. מי מכיר בכלל את המסעדה הזו ואני חיפאית.
    נורית 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מעניין אם יבדקו בבתים של אנשים, כמה מטבחים יסגרו?
    סגור