נדל"ן ותשתיות

הנמל החדש בחיפה יימכר לסינים? זו הסערה בעקבות המכרז שנפל

אחרי שוועדת המכרזים של חברת נמלי ישראל החליטה לפסול את חברת התשתיות הסינית צ'יינה הארבור מלגשת למכרז להקמת נמל התזקיקים החדש במפרץ חיפה מטעמי ביטחון, החברה הסינית לא מוותרת והגישה את טיעוניה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהן היא אומרת כי המדינה התערבה ולא מדובר בהחלטה של הוועדה עצמה
מערכת ice | 
ישראל, סין (צילום shutterstock)
ועדת המכרזים של חברת נמלי ישראל, החליטה לאחרונה לפסול את חברת התשתיות הסינית צ'יינה הארבור מלגשת למכרז להקמת נמל התזקיקים החדש במפרץ חיפה, מה שיוצר סערה חדשה סביב הנושא.
הסיבה לפסילת החברה הסינית היא מטעמי ביטחון, אלא שעל פי דיווח היום (ראשון)) ב-YNET, צ'יינה הארבור מסרבת לוותר על המכרז. החברה הגישה את טיעוניה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם טענה כי "ועדת המכרזים מודה ששימשה חותמת גומי להמלצת הגורמים במדינה, תוך התפרקות מוחלטת משיקול דעת עצמאי".
 
עוד נטען כי הסמכות היחידה שיכולה להכריע בנושא היא הוועדה עצמה, ולא גורמים חיצוניים. לטענתה, רק הגורמים במדינה מנעו זאת בניגוד לעמדתה של הוועדה. כחלק מזאת, טענה בפני בית המשפט כי "עדת המכרזים שימשה רק כגורם שאוכף את החלטת המטה לביטחון לאומי".
מנגד, חברת נמלי ישראל טוענת כי הוועדה הינה כחלק מגוף ממשלתי, וכי יש סיכון למערכת הביטחון בישראל במקרה שהחברה תקבל את המכרז ותפעיל את הנמל החדש בחיפה, בטח בימים רגישים למדינת ישראל והמתיחות שקיימת בין שתי המדינות. בעקבות כך, דיון חדש בנושא נקבע ל-1 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה