בריאות

מהפכה בעולם הבריאות: סובלים מאלרגיה? זו התרופה החדשנית שאושרה

ישראלים רבים סובלים מאלרגיה עונתית במהלך אביב, אשר מתבטאת בגודש באף, עיניים דומעות, אף נוזל ועוד. במאמר מיוחד של ד"ר יורם פייטלסון, מומחה לאלרגיה, הוא מסביר על הדרכים בהן ניתן להקל על המצב, וגם: איזו תרופה חדשה הושקה לאחרונה בתחום?
מערכת ice |  3
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אם גם לכם האף מתחיל לנזול בזמנים מסוימים בכל שנה סביב אותה העונה – יש סיכוי שאתם סובלים מאלרגיה עונתית. בעוד שנזלת אלרגית היא תופעה נרחבת אשר סובלים ממנה 1 מתוך 4 ישראלים, האלרגיה העונתית היא תופעה פחות נפוצה, אם כי עדיין לא נעימה.  למרות שמייחסים את האלרגיה העונתית בעיקר לאביב, היא יכולה להופיע במהלך כל השנה.
אז איך האלרגיה העונתית נגרמת? בשלב הראשון האבקנים של הצמחים הפורחים נישאים באוויר על פני הרוח. אחר כך, האדם נושם את האבקנים ואלו חודרים לריריות האף. השלב הבא הוא כאשר הנוגדנים בגוף מזהים את האבקנים, ומערכת החיסון מפעילה אלרגיה שיכולה להתבטא בגודש באף, נזלת, גרד ועוד.
 
כיום ישנו מגוון רחב של אפשרויות טיפוליות לנזלת אלרגית. למעשה – קיימות יותר מ-29 תרופות לטיפול באלרגיה, ובמשך השנים המבחר רק הולך וגדל. עם זאת, רק 1 מתוך 4 אנשים שסובלים מנזלת אלרגית מטפלים במצב. ד"ר פייטלסון, מומחה לאלרגיה, מזהיר מפני שימוש ממושך בתרסיסי אף, למשל, שנועדו להקלה בצינון כדי לטפל בתופעת "האף הדולף" בנזלת אלרגית.
"לא מעט מטופלים עם נזלת אלרגית משתמשים במגוון תרסיסי אף ללא מרשם המיועדים להקלה בצינון. אך בעוד ששימוש לפי ההנחיות יכול לסייע בטווח הקצר, חשוב להבין ששימוש שנמשך יותר משבוע יכול להחמיר את הנזלת לטווח הרחוק – מה שאנחנו, הרופאים, קוראים לו 'תופעת ריבאונד'", מסביר ד"ר פייטלסון. לטענתו, התמכרות למכשיר שכזה עשויה ליצור נזק לרירית האף עד כדי יצירת חור במחצית האף.

ד''ר יורם פייטלסון, מומחה לרפואת ילדים ומומחה באלרגיה ואימונולוגיה קלינית
לאחרונה הושקה תרופה חדשה מקבוצת התרופות ממקור צמחי, עם מנגנון פעולה שונה מזה של אנטיהיסטמינים או סטרואידים. לתרופה מנגנון פעולה כפול - גם אנטי אלרגי וגם אנטי דלקתי. מנגנון הפעולה הייחודי מאפשר טיפול גם בשלב המוקדם של נזלת אלרגית, כגון אף דולף והתעטשויות וגם בשלב המאוחר יותר כשכבר מתפתחת דלקת ומרגישים גודש באף. התרופה מאושרת לשימוש גם בבני נוער מגיל 12 ולמבוגרים, אינה מרדימה ולא דורשת מרשם רופא. ד"ר פייטלסון מדגיש כי התרופה "עומדת בסטנדרטים רפואיים נוקשים שדורשים הוכחות קליניות ליעילות ובטיחות".
ד"ר פייטלסון מסכם: "צריך לזכור שאין תרופה אחת שעוזרת לכולם. התרופה החדשה היא כלי נוסף בארגז הכלים שאפשר להציע למטופלות ומטופלים הסובלים מנזלת אלרגית. היא תרופה יעילה ובטוחה, עם סיכון נמוך לתופעות לוואי חמורות ואפשר להשתמש בה בתור קו ראשון, או בתור קו שני –יחד עם תרופות אחרות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל מה שם התרופה??? (ל"ת)
    מתעטש 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    נהדר . חבר'ה . מה שם התרופה ?
    שלמה 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצחיקים
    סגור
  • 1.
    למה לא מציינים בכתבה את שם התרופה? (ל"ת)
    רחלי 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור