בריאות

פייזר הודיעה על ריקול, האם הרופאים בישראל לא עודכנו?

לפני כשבועיים הודיעה פייזר על ריקול לתרופות שלה נגד לחץ דם, היום רופא ישראלי, פרופ' לקרדיולוגיה, מודיע כי לא הגיעה אליו ההודעה
מערכת ice |  6
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)
ענקית התרופות העולמית פייזר, שהתפרסמה בזכות ייצור החיסון נגד הקורונה, הודיע לפני כשבועיים על ריקול ענק של תרופות שלה נגד לחץ דם גבוה. הריקול נעשה עקב חשש לרמה גבוהה ניטרוזאמינים (נתרן חנקתי), מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר לסרטן. החברה החלה לערוך ריקול לשלוש תרופות שהן בעצם אחת (משווקת תחת שמות שונים): אקורטיק (Accuretic), טבליות קווינפריל (quinapril) וקווינפריל הידרוכלורותיאזיד (hydrochlorothiazide). שלושת התרופות מטפלות בלחץ דם גבוה.
היום (שני) אומר פרופ' אליעזר יצחק קליינמן, מנהל מרכז גפן לבריאות הלב בבני ברק, כי לא הגיעה אליו הודעה על ריקול התרופות. "זוהי אחת התרופות הוותיקות ביותר בשוק ולכן הודעה כזו תהיה מפתיעה. אלי טרם הגיעה" אמר פרופ' קליינמן.
כזכור, פייזר הסבירה כי ניטרוזאמינים נמצאים גם במים שאנו שותים ובמזונות כמו בשרים מבושלים וצלויים, מוצרי חלב וירקות. אך נמצא כי התרופה שלה מכילה רמות של ניטרוזאמינים גבוהות מרמת הצריכה היומית המקובלת, ולכן למי שנוטל אותה יש להתייעץ עם הרופא שלו לנטילת תרופה חלופית. בכל אופן, החברה אמרה כי "אין סיכון מיידי לחולים הנוטלים תרופות אלו".
 
"פייזר שמה את הדגש הגדול ביותר על בטיחות המטופל ואיכות המוצר בכל שלב בתהליך הייצור ושרשרת האספקה", אמרה החברה בהודעה לעיתונות. "פייזר הודיעה לנמענים ישירים במכתב שידאגו להחזרת המוצרים שנזכרו. אנו שמים את הדגש המיטבי על בריאות המטופילם ואיכות המוצרים הנמסרים אליהם."
גם ביוני 2021 קרה מקרה דומה בו קראה פייזר להשיב תרופות שלה עקב חשש לרמה גבוהה של ניטרוזאמינים. אז פייזר הודיעה כי מצאה חריגה בכמויות החומר בתרופה ורניקלין (בישראל צ'מפיקס Champix) שמסייעת לגמילה מעישון.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תרופה נגד לחץ דם של פייזר
    רוקחת מקופ"ח הכללית 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני במקצוע,יותר מעשרים שנים,מניסיון והוותק שלי:א.את התרופה הזו לא מכירה ,שמעתי עליה,ולא נמצאת במוסד בו אני עובדת ואם כן,אז אולי אז רק בטופס 29 ג ואני אף פעם לא נתקלתי בה או בדרישה לה. ב.משרד הבריאות שולח לנו כל ריקול שיש בכדור הארץ אם התרופה משווקת בישראל ואכן לא שלח ,המסקנה אין בארץ. ג.תגובה א ,ב, שלי מחזקות את דבריו של הפרופסור לקרדיולוגיה. אז אל תסמכו על כל מה שיוצא מפיו של מאן דהוא ממקצוע הרוקחות כולל התעשיה הבינ"ל לתרופות.
    סגור
  • 5.
    זו תרופה שלא משתמשים בה בארץ
    רופא 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מטפל באלפי חולים ואף אחד לא מקבל את התרופה הזו
    סגור
  • 4.
    ענק
    אדיר 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ידעתי עכשיו הם מצעים תרופה נגד לחץ דם .למה? כי החיסון גורם לקרישיות יתר -סרטן - מחלות לבד ושבצים - מה התרופה נחשו? מדללי דם ולחץ דם.
    סגור
  • 3.
    חברה עבריינית
    דב 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ששילמהמכבר מיליארדים בתביעות נגדה.
    סגור
  • 2.
    כסף שלטון עולם תחתון (ל"ת)
    רוז 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מזעזע לכו תסמכו על החיסונים שיצאו משם !! מצמרר
    רות 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על מי סמכנו למה לא מפרסמים את זה בענק ? מפחדים שהחיסונים ילכו לפח? שאנשים יתבעו? הכל שקרים נמאס
    סגור