בריאות

קמהדע: העובדים פתחו בשביתה; החברה: לא תהיה השפעה

על רקע המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי, ובהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר האחרון, כ-290 עובדי חברת פיתוח ושיווק התרופות במפעל בבית קמה הודיעו על שביתה
מערכת ice |  4
עובדי חברת קמהדע (צילום פרטי)
עובדי קמהדע משביתים מהבוקר (שלישי) את מפעל הייצור בקיבוץ בית קמה, זאת על רקע המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי, ובהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר האחרון. קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק תרופות באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים. במפעל בבית קמה מועסקים כ-290 עובדים.
ההסכם הקיבוצי בחברה הסתיים בדצמבר האחרון, כשמאז אוגוסט 2021 מתנהל מו"מ בין הנהלת החברה לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב נגב, אך לא הושגה התקדמות והנהלת החברה נסוגה באופן עקבי מההבנות שהושגו בשיחות. ההנהלה מסרבת להעניק לעובדים תוספות שכר כמקובל בתעשייה, ובמקביל דורשת לקזז את תוספת השכר השנתית עם הפיצוי שאמור להינתן לעובדים על ביטול מדרגי השכר – דבר שצפוי להעניק תגמול גבוה יותר לעובדים החדשים על חשבון העובדים הוותיקים בחברה. ההנהלה מסרבת לקיים מו"מ גם על דרישות אחרות של העובדים.
 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי המפעל יחד עם ראשי הוועד והמרחב גילו במשך חודשים ארוכים אחריות וממלכתיות, אך כלו כל הקיצין. הכוח המניע של המפעל הם העובדים, ואני מצפה מההנהלה לשוב לשולחן המו"מ עד לחתימת הסכם קיבוצי. נעמוד מאחורי עובדי החברה ונשמור על זכויותיהם".
מ"מ יו"ר מרחב הנגב, נורברט בוקובזה: "השביתה בקמהדע היא דוגמה מובהקת לכך שגם לדיפלומטיה ומו"מ יש גבול. כבר למעלה משמונה חודשים שההסתדרות במרחב נגב, ביחד עם ועד עובדי המפעל, מנהלת בסבלנות שיחות רבות מול הנהלת החברה, שיחות שלצערי לא התקדמו לשום מקום. לכן אנחנו אומרים היום: עד כאן. להנהלת החברה ניתנה יותר מהזדמנות אחת לצעוד בדרך ההידברות, אך כעת היא תיווכח שאנחנו יודעים לצעוד גם בדרך אחרת, קצת פחות נעימה. אני קורא מכאן להנהלת החברה לחזור אל שולחן הדיונים ולסיים עוד היום את השביתה".
יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו: "אני מחזק את עובדי קמהדע במאבקם להגנה על זכויותיהם, וקורא להנהלה לקיים איתנו מו"מ הוגן עד להשגת הסכמות בכל הסוגיות שבמחלוקת".
יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש: "עובדי קמהדע מנהלים מאבק עיקש למען שיפור זכויותיהם, לרבות שמירה על קיומו של ועד העובדים, וכל זאת תוך ניסיונות בלתי פוסקים של הנהלת החברה לפגוע בוועד ובעומד בראשו. כולי תקווה שהנהלת החברה תשכיל לקרוא לנו עוד היום לשוב לשולחן המו"מ על מנת למנוע את השביתה ועוגמת נפש מכל הצדדים. אני רוצה להודות לארנון בר-דוד, נורברט בוקובזה ולמזכיר האיגוד המקצועי עוזי שדה על התמיכה ללא סייג והגיבוי המוחלט שעובדי החברה מקבלים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תברחו
    מוטי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הרבה מפעילים טובים בקמהדע זה כבר לא השביתה הראשונה תברחו משם כל עוד אתם יכולים הרבה אנשים כבר עזבו בהצלחה
    סגור
  • 3.
    הנהלה בונקר
    אחד מבפנים 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הדבר הכי משמעותי בקמהדע הוא הפער בין העובדים להנהלה, ההנהללה לא עושה כלום מלבד להיות כל היום בשיחות זום בין אם הם משתתפים בשיחה או לא.. הם פשוט מוזמנים לשיחות האלה כדי למלא את הלו"ז שלהם. פערי השכר פשוט מטורפים.. בעוד עובד קו ייצור\אריזה או כל דבר כזה משתכר כ 7000 שקל פלוס מינוס לחודש, ראש תחום כבר יכול להגיע ל 20 אלף בחודש + תנאים + רכב חברה. מנהל ליבה (שזה מעל ראש תחום) משתכר בין 35 ל 40 אלף בחודש. תפקיד בכיר או סמנכ"ל יכול לנוע בין 40 ל 55 אלף בחודש (בהתאם לתפקיד) ואף יותר. ישנם בקמהדע כמה בעלי תפקידים לא משמעותיים אבל מקורבים לסמנכלים ו\או למנכ"ל שמקבלים תנאים מוגזמים הרבה מעבר לתפקיד בו הם נמצאים + רכב חברה (חלקם גרים מרחק של 250 מטר ממקום העבודה בקיבוץ בית קמה) העובד הפשוט לעולם לא יהנה שם מתנאים נורמלים, הדבר היחידם שכדאי לעשות הוא פשוט לעזוב את מקום העבודה הזה. לא חסר מקומות שישמחו לקלוט את העובדים המיומנים האלה והשכר יעלה כמה מונים.
    סגור
  • 2.
    מי אשם?
    אחד שמבין 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נכון, הנהלת קמהדע באתר בית קמה רקובה. אולם ועד העובדים איבד כל רסן. אחרי כל התוספות שהשיג לטובת העובדים אז עכשיו הם מבקשים שההנהלה תיתן רכב ליושב ראש הועד, כי הוא יושב ראש הועד? אז כשההנהלה רקובה והועד רקוב, הכי מומלץ לברוח.
    סגור
  • 1.
    מי אשם? (ל"ת)
    אחד שמבין 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור