בריאות

ארגון איכות הסביבה נגד שרת האנרגיה: "בשירות תאגידי הדלק"

לאחר שחזרה בה ממדיניותה והכריזה הבוקר על הליכי חיפוש גז טבעי שייצאו לדרך, ארגון איכות הסביבה "גרינפיס", מבקר את השרה קארין אלהרר, "קידוחים חדשים מסכנים את בטחונה האנרגטי של ישראל"
מערכת ice | 
קארין אלהרר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) הורתה הבוקר (ראשון) למשרדה להיערך ליציאה להליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל. "מדינת ישראל נרתמת לסיוע לאירופה בגיוון מקורות האנרגיה שלה. משבר האנרגיה העולמי מהווה הזדמנות למדינת ישראל לייצוא גז טבעי, זאת  לצד הדאגה הכנה והאמיתית למתחולל באירופה. משרד האנרגיה בראשותי פועל להבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל, את גיוון מקורות האנרגיה שלנו וההשקעה באנרגיות מתחדשות ואת עתודות הגז עבור המשק הישראלי לעשורים הקרובים". אמרה הבוקר השרה
ההנחיה הזאת מגיעה חצי שנה בלבד אחרי שהכריזה השרה על עצירה מוחלטת של חיפושי הגז לטובת פיתוח אנרגיות מתחדשות. את ההוראה החדשה נתנה אלהרר תוך שהיא נשענת על המשבר העולמי והשפעות מלחמת רוסיה -אוקראינה. מי שפחות אהב את ההחלטה הוא ארגון השמירה על הסביבה "גרינפיס", שהגיבו בביקורת וכינו את ההחלטה "שערורייתית".
"שרת האנרגיה קארין אלהרר נכנעה ללחציהם של תאגידי הדלקים המזהמים." נכתב בהודעה שהוציאה החברה, "להצדקת המהלך היא מטעה את הציבור: פיתוח שדות גז חדשים יימשך שנים רבות ואין לו שום משמעות בכל הנוגע לגמילת אירופה מהגז הרוסי בתקופה הקרובה. המדע הוא חד משמעי: הגז הוא דלק פוסילי מזהם, מסוכן לסביבה הימית ועתיר במתאן - גז חממה עוצמתי במיוחד."
 
"על מנת להותיר לנו סיכוי למנוע את ההשפעות הגרועות ביותר של משבר האקלים, עלינו לאפס את פליטות הפחמן עד לשנת 2050 ולצמצמן בחצי עד לשנת 2030 - המשמעות המיידית של החלטתה של אלהרר היא שישראל לא תעמוד ביעדי האקלים שלה."
"יתרה מכך, לא רק שאין צורך בפיתוח גז נוסף כדי לספק את צורכי הגז של ישראל עשרות שנים קדימה, אלא שקידוחים חדשים מסכנים את בטחונה האנרגטי של ישראל. משרד האנרגיה מתנהל בחוסר שקיפות בכל הנוגע לרווחים הצפויים מייצוא הגז, לפוטנציאל הייצוא, הנזקים הסביבתיים והאקלימיים וגם לא חושף את גובה ההשקעות הממשלתיות על סך עשרות מילארדים בשנים הקרובות בתעשייה מזהמת זו. מדיניות אשר פוגעת בציבור ומשרתת את תאגידי הדלקים."
 
נזכיר כי בדצמבר האחרון, עת הודיעה השרה על עצירת החיפושים, אמרה כי "כדי להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה". שרת האנרגיה, קארין אלהרר, בפתיחת כנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות. "קידום מאסיבי של אנרגיות מתחדשות לייצור חשמל במשק הישראלי זו המטרה שאני מקדמת בכל יום בחצי השנה האחרונה מאז כניסתי לתפקיד - גם במקומות בהם לא רואים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה