בריאות

הישג למרכז הרפואי וולפסון: יקים תשתית מחקר פורצת דרך

המרכז הרפואי וולפסון זכה במענק במסלול ייעודי חדש של הרשות לחדשנות.  יאפשר הקמת תשתית מחקר ופיתוח פורצת דרך, יחד עם רופאי ורופאות המרכז, להנגשת מידע משולב בעולמות הלב בסביבת מחקר מתקדמת
מערכת ice |  1
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
הישג למרכז הרפואי וולפסון, שזכה במענק במסלול ייעודי חדש של הרשות לחדשנות. המענק, בהובלתם של ד"ר אורנית כהן, מנהלת רשות המו"פ והחדשנות בוולפסון, ומר ישראל פיינברג, מנהל מערכות מידע ותשתיות, יאפשר הקמת תשתית מחקר ופיתוח פורצת דרך, יחד עם רופאי ורופאות המרכז, להנגשת מידע משולב בעולמות הלב בסביבת מחקר מתקדמת.
התשתית תסייע במינוף והרחבה משמעותית בהיקפי שיתופי הפעולה עם חברות הזנק, יחד עם השותף העסקי מייקרוסופט ישראל. המסלול הייחודי החדש, שנפתח ברשות החדשנות בדצמבר אשתקד, נועד לקדם שירותי בריאות חדשניים במערכת הבריאות הישראלית, ולהרחיב משמעותית את היקף שיתופי הפעולה המבוססים על מידע מעולמות הבריאות למטרות מחקר ופיתוח. מתוך עשרות מרכזיים רפואיים שהתחרו, נבחר המרכז הרפואי וולפסון.
 
הנחת תשתית טכנולוגית מבוססת ענן להרחבת שיתוף הפעולה עם התעשייה בשימוש במידע רפואי בעולמות הקרדיולוגיה תתקדם גישה למידע ייחודי בעולמות הלב וה- well being לחברות הזנק, לחברי הסגל ולשותפיהם מחוץ, ותעשייה ממגזר הבריאות בארץ ובחו"ל. התוכנית תחבר, ותזרז העברת ידע ממחקר לתעשייה.
ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי: ״שמחנו בהודעה על הזכייה במענק לאחר עבודה מאומצת, המהווה הכרה במינוף החדשנות בוולפסון והעמקת שיתופי הפעולה עם התעשייה וחברות הזנק בארץ ובעולם. התשתית תאפשר לראשונה גישה הדירה (Scalable) של מידע רב ערך שעתיד לשמש מגוון לקוחות שייהנו מחיבוריות ומנגישות למידע בריאות רב ערך ולהמלצות מומחי בריאות".
 
 מנכ"ל תאגיד הבריאות, מר אלון רויז: "מאז הקמת מערך המו"פ בוולפסון לפני 3 שנים צמח המערך פי 2 וכיום אנו מובילים מאות מחקרים, ושיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ועוד. בזכות המענק נוכל להרחיב משמעותית את המערך ולקדם מחקרים ופיתוחים רבים לטובת הקהילה והמטופלים. אנו מאמינים כי פרויקט חשוב זה, יקנה יתרון טיפולי ותחרותי ברמה גלובלית אל מול מרכזי בריאות שונים בעולם, לצד היכולת להעסיק כוח אדם ייעודי שיסייע לקדם את שיתוף הפעולה לכל אורך שלבי המחקר והפיתוח"
ד"ר אורנית כהן מנהלת רשות מו"פ וחדשנות: "הזכייה במענק מהווה הבעת אמון וחותמת איכות גבוהה ליכולות המחקר והפיתוח של המרכז הרפואי וולפסון הנמצאים בשורה אחת עם ארגוני בריאות ומוסדות מחקר המובילים בארץ".
 
כהן הוסיפה: "התשתית שתוקם תאפשר את הרחבת שיתופי פעולה ייחודיים באקדמיה ובתעשייה וכן שיפור מיומנויות המחקר הקליניות, מה שמהווה בשורה גדולה לחוקרים, לצוותי הרפואה ולמדינה. יחד נוכל לקדם פיתוחים ופתרונות עם התעשייה לצרכי מערכת הבריאות באופן שישפיע ברמה הלאומית וברמה העולמית. תודה לרשות החדשנות ומשרד הבריאות על האמון והדחיפה קדימה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעלה תמיהה
    סיוון ברלין 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שכלללל ההישגים המדעיים האלו (הרשו לי לגחך) מוצגים רק באתר של תעשיית הפרסום ולא במגזין מדעי. קשקוש מקושקש נוסף מבית מדרשה של ענת אנג'ל.
    סגור