בריאות

הסיבה העצובה שבגללה נמצאו מאות פינגווינים מתים על החוף

מאות מיני פינגווינים כחולים נמצאו מתים בחופי ניו זילנד, כאשר תושבים מזועזעים שהלכו לאורך החוף מצאו את גופותיהם. הסיבה: שינויי האקלים
מערכת ice | 
חוף (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
מיני פינגווינים כחולים, זן הפינגווינים הקטנים ביותר בעולם, הינו זן מיוחד מאוד. גודלו כמטר והוא שוקל כ-שני קילוגרמים. השבוע, מאות מהפינגווינים הללו נמצאו מתים בחופי ניו זילנד, כאשר תושבים מזועזעים שהלכו לאורך החוף מצאו את גופותיהם.
תושב ווהן טרנר, עיירת חוף בניו זילנד סיפר לרשת RNZ: ביום הראשון שהלכתי על החוף ראיתי 75 פינגווינים מתים על פני מרחב של כ-10 ק"מ. ביום השני שהלכתי על החוף ראיתי 71 וביום השלישי שחזרתי ראיתי 59 גופות של פינגווינים".
 
על פי מחלקת השימור של ניו זילנד, מדי שנה, החל מחודש נובמבר, בני המין נשטפים לחופים כשהם מתים, חולים או פצועים. "רמה מסוימת של תמותה היא טבעית וצפויה", כתבה המחלקה בדו"ח בשנה שעברה.
בכל זאת, מקרי המוות הרבים מובילים מדענים ומומחי שימור לשאול: כמה זה נורמלי? והאם זה יחמיר? זו תופעה שידועה שנים רבות.  ב-1974, למשל, 4,737 פינגווינים נשטפו, ו-11 שנים מאוחר יותר, 5,386 נשטפו אל החוף.
 
שינויי האקלים ככל הנראה מחמירים את מצבם של הפינגווינים, שכן טמפרטורות פני הים עולות וגלי החום והסופות הימיות הופכות תכופות יותר. שינויי האקלים מביאים מים חמים יותר, ומאלצים את הפינגווינים לצאת למים קרים ועמוקים יותר לחיפוש מזון.
השינוי הזה יכול להקשות על פינגווינים קטנים לקנן, להתרבות ולמצוא מזון. הם גוועים ברעב, חולים על רקע מתח ותשישות ופגיעים יותר לטורפים במים העמוקים. כמה אפרוחים צעירים שעוזבים את הוריהם אינם יכולים להסתדר בעצמם. פחות משליש מכל הגוזלים בדרך כלל מגיעים לבגרות, על סמך מחקרים באי הדרומי של ניו זילנד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה