בריאות

דרמה בכללית: הדו"ח קבע ניגוד עניינים; המנכ"לית בדרך החוצה

דו"ח הבדיקה קבע: לרות רלב"ג יש ניגוד עניינים חריף עם חברת הייעוץ MNS בה השתמשה הקופה. עם זאת, כלל לא בטוח שבכך יבוא הסכסוך בכללית לסיומו
מערכת ice |  6
רות רלב"ג מנכ"לית שירותי בריאות כללית (צילום vegel daniel, ויקיפדיה)
ארגון הבריאות הגדול בישראל בדרך להיפרד ממנכ"לית נוספת. דו"ח הביקורת הפנימית הובא אתמול לפרסום, וחשף ניגוד עניינים חריף של המנכ"לית רות רלב"ג. בין היתר התגלה כי קופת החולים קנתה שירותי ייעוץ מחברת הייעוץ MNS בה עובדים בני משפחה של רלב"ג. רלב"ג צפויה לסיים את תפקידה לאחר תשעה חודשים בלבד.
על פי הפרסום של מאיר מרציאנו בחדשות 13, הדו"ח קבע כי נמצאה התערבות פסולה בתהליך העסקתה של MNS, התקשרות עם MNS לייעוץ בעסקאות רכישה, מתן העדפה ל-MNS בהעברת ימי עיון לעובדים, והזמנות של חוות דעת שונות מחברת הייעוץ, למטרות שונות.
הטלטלה בקופת חולים כללית נמשכת כבר זמן מה, ולא בטוח שהיא תיגמר אחרי התפטרותה של רלב"ג. מה שהתחיל כשמועה קיבל עוד ועוד תימוכין, ובתחקיר הרחב של מיטל יסעור בית-אור, ב'ישראל היום', התקבלה תמונה עגומה במיוחד של צמרת הניהול של קופת החולים העצומה, שתחתיה פועלים 14 בתי חולים ו-1,400 מרפאות, ותחת אחריותה נמצאים 4.5 מיליון מבוטחים.
 
בחודש מרץ, יו"ר ועד העובדים בקופה,  פרוספר בן חמו, איים בשביתה כללית אם לא יותר לו להיפגש עם הדירקטוריון על מנת "לספר להם דברים שהם צריכים לדעת על מי שעומד בראש הקופה." לאחר מכן הודיע בן חמו על ניתוק קשר עם ההנהלה, ובאספת הוועד אישרו הכרזה על סכסוך עבודה.
 
תחת יו"ר הדירקטוריון יוחנן לוקר הוחלפו שלושה מנכ"לים תוך פוחת משנתיים. "זה עצוב למוסד כה גדול שאין לו יציבות", אמר בכיר בכללית לישראל היום, "החלפה של מנכ"לים שלוש פעמים בשנה זו בעיה, וזה מקרין גם על העובדים ועל השירות. אי-אפשר להוביל ככה תהליכים."
חוץ מהתלונות על הסגנון האובר-דומיננטי של לוקר, יש גם כאלה שתולים את הבעיה בוועד העובדים והעומד בראשו פרופסור בן חמו, המכונה "המנכ"ל בפועל של כללית". גורם אחר בקופה סיפר לישראל היום כי "ברגע שמתמנים אנשים על פי קרבה לוועד, ולא על פי איכות, מבינים שהארגון הולך למקום לא טוב."
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כשממנים יועץ משפטי רקוב, אופורטוניסט
    מה חשבתם כשמונה אייל 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרק רוצה לרצות את ההנהלה, זו הצורה בה מתנהלת הקופה. מי שמכיר את האיש יודע באיזה תת אדם מדובר
    סגור
  • 4.
    קוראים לו פרוספר לא פרופסור (ל"ת)
    פרוספר לא פרופסור 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    ניגוד עניינים או ניסיון פוטש? (ל"ת)
    אתי 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תשתפו או שנעזוב.
    נסי 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לפרסם את עצמם כדאי שיתנו שירות יותר טוב. לא תרופות מקוריות, תמיד במקום. תור לרופא משפחה מחכים שבועיים. בושה, לאן הגענו.
    סגור
  • 1.
    פרשתי מהכללית לפני 40 שנה, בגלל ניהול לא ענייני. כנראה (ל"ת)
    Raffi 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • צוויג
    יפה 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבואו למחוז יפו תראו דוגמא לשחיתות זה עוד כלום
    סגור