בריאות

בצל הפסיקה בארה"ב: מה קורה עם רפורמת ההפלות בישראל?

בצל ביטול פסק הדין שאפשר הפלות בארה"ב, שר הבריאות ניצן הורוביץ ניסה לקדם רפורמות שיקלו על נשים לבצע הפלה בישראל, אך בעקבות הנפילה של הממשלה זה עשוי לרדת לטמיון
מערכת ice | 
רפורמת הפלות (צילום freepik)
בצל ביטול פסק הדין שאפשר הפלות בארצות הברית והבלאגן שיש סביב הדבר בעולם כולו, גם נשים כאן בישראל הביעו דאגה מהמצב. שר הבריאות ניצן הורוביץ ניסה לקדם רפורמת הפלות שיקלו על נשים לבצע הפלות, אך בעקבות הנפילה של הממשלה הרפורמה עשויה שלא לצאת אל הפועל.
נשים שצריכת לעבור הפלה נתקלות בבירוקרטיה קשה מאוד ורבות מהן הגדירו את הבדיקות שהן צריכות לעבור לפני כן למשפילות, חודרניות, ולעיתים אף מאלצות אותן לשקר. כעת, בעקבות פיזור הממשלה, נראה כי החוק אותו ניסה לקדם ניצן הורוביץ' ירד לטמיון ולא יהיה שום שינוי בהליך הפסקת ההריון.
 
הוועדות מאשרות הפסקת היריון עד לשבוע 24 – לאחריו נדרש אישור חריג של ועדה אחרת. לפי החוק היבש כיום, הפסקת היריון תאושר לנשים מתחת לגיל 18 או מעל לגיל 40, לנשים שנכנסו להיריון בעקבות "יחסים אסורים לפי החוק הפלילי, מיחסי עריות או שלא מנישואין", במקרה שבו עלול הוולד להיות בעל מום גופני או נפשי, ובמצב שבו ההיריון עשוי לסכן את חייה של האישה.
 
נשים רבות שאינן מעוניינות בהיריון נאלצות לשקר בפני הוועדה כדי להתאים לאחת הקטגוריות. בדצמבר האחרון פורסמה רפורמת ההפלות של הורוביץ, שמטרתה להרחיב את נגישותן של נשים להפלות, תוך הסרת המחסומים הפולשניים שעימם נאלצו להתמודד זה עשרות שנים, מה שעשוי לא לצאת אל הפועל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה