בריאות

האונייה של איי מרשל סיכנה אתכם: כך פעלה

המשרד להגנת הסביבה הטיל קנס על אונית Magnum Force המפליגה תחת דגל איי מרשל לאחר שזו הזרימה שפכים סנטריים לים
מערכת ice | 
האונייה המזהמת (צילום ניר לוינסקי)
במשרדי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה התקבל בעת האחרונה מידע על כך שאוניית Magnum Force המפליגה תחת דגל איי מרשל עוגנת במספנות ישראל שבחיפה, כאשר מגוף היציאה לים של מערכת הטיפול בביוב סניטרי נמצא במצב פתוח. 
מפקח המשרד להגנת הסביבה חקר את הצוות, והתברר שהאונייה הזרימה לים שפכים סניטריים לאחר טיפול מרגע הגעתה לרציף בנמל.
 
בחקירת המכונאי הראשי עלה כי לאונייה יש מכל אגירה קטן יחסית, כ-77 מטר מעוקב, שלא היה די בו לכמויות שמייצר צוות האונייה הכולל 21 איש. המפקח מטעם המשרד להגנת הסביבה העביר לאנשי הצוות קנס מסוג ברירת משפט לפי החוק. הקנס שולם באמצעות חברת קמור, סוכנת האונייה, שקיבלה על עצמה לשלמו בשם בעלי האונייה. 
 
במהלך הזרמת השפכים הסניטריים המטופלים התקיימו צלילות תחזוקה ברציף נמל מספנות ישראל שאליו הייתה רתוקה האונייה, מה שמחדד את הבעייתיות של הזרמה בלתי חוקית זו לא רק לסביבה הימית אלא אולי גם לבני אדם. 
"מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה עוקבים ומבצעים ביקורות באוניות הפוקדות את הנמלים במטרה למנוע אוניות מלזהם", אמר מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר, "במקרה הצורך אנו ממצים את הדין באירועי זיהום. נמשיך לשמור על הסביבה הימית והחופית מול כל גורמי הסיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה