בריאות

מיליוני שקלים לקידום טבע עירוני: איזו רשות תהנה מהכסף?

המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות במסגרות יקוצו 8 מיליון שקלים לטובת מיזמים שיסייעו ל"קידום חוסן אקלימי וטבע עירוני"; כ-6 מיליון שקלים מיועדים לחברה הערבית, הבדואית והדרוזית
מערכת ice | 
פרפר זנב סנונית הדור (צילום אילן גרין סויסה)

המשרד להגנת הסביבה פרסה היום (שישי) קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות ל"קידום החוסן האקלימי ושמירה על הטבע העירוני", בסך 8 מיליון שקלים. מתוך סכום זה, כ-6 מיליון שקלים מיועדים לחברה הערבית, הבדואית והדרוזית במסגרת תוכנית "התקאדום הסביבתי" שמקדם המשרד, בהמשך להחלטת ממשלה בנושא.

על פי הודעת המשרד, הקול הקורא "סביבטבע 2022" אשר תוקצב באמצעות הקרן לשמירת הניקיון ונעשה באמצעות ובליווי אגף שטחים פתוחים ומגוון ביולוגי במשרד להגנת הסביבה, עתיד לסייע לרשויות המקומיות בקידום הטבע העירוני ושמירה על השטחים הטבעיים בתחומם. 



בשנים האחרונות תמך המשרד בהכנת סקרי טבע עירוני ברשויות השונות, אשר בוצעו או מתבצעים כבר בכ-100 רשויות בתמיכת המשרד באמצעות תמיכות קודמות של המשרד בסכום כולל של כ-10 מיליון שקלים.


בדומה לתמיכה הקודמת, ניתנת אפשרות גם למועצות אזוריות להגיש בקשות, כמו גם לרשויות שביצעו חלק מפרויקטים של קול קורא "סביבטבע 2020" שפורסם לפני כשנתיים. כך ניתנת האפשרות לרשויות מקומיות שביצעו סקר בעבר להמשיך לקדם ולפתח את הנושא באמצעות מיזמים נוספים.


באשר לתמיכה ביישובי החברה הערבית, יישובים אלה לרוב מתאפיינים במחסור בשטחים ציבוריים, ונוסף על כך המודעות להיערכות לשינוי אקלים עדיין נמוכה בהם. התוכנית לשיפור הסביבה בחברה הערבית של המשרד להגנת הסביבה, "התקאדום הסביבתי," שמה דגש גם על נושא האקלים. במסגרת התמיכה יבוצע ביישובים איתור של שטחים לשימור לטובת הציבור ותקודם היערכות היישובים לשינוי האקלים". 


אתרי טבע עירוניים מספקים פתרונות הצללה וקירור העיר המעודדים הליכתיות, מונעים הצפות, סופחים פחמן דו חמצני ומייצרים הזדמנויות חינוכיות, תרבויות וחברתיות.



תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה