בריאות

סלמאן רושדי התעורר ומדבר, עדיין מאושפז עם פציעות קשות

הסופר המהולל בדרך להתאושש? בסוף השבוע נדקר סלמן רושדי בניו יורק בפיגוע דקירה איסלאמי. ב-CNN מדווחים שהוא ער ו"מתבטא". הסופר סובל מפצעי דקירה בצוואר, בבטן, בחזה ובעין. עלול להתעוור בעין ימין
מערכת ice | 
סלמאן רושדי (צילום Andrew Lih)
הסופר עטור הפרסים סלמן רושדי ער ו"מתבטא" בשיחותיו עם החוקרים בעודו מאושפז בעקבות פיגוע דקירה שעבר במערב ניו יורק ביום שישי, כך מסר איש רשויות החוק בעל ידע ישיר לגבי החקירה ל-CNN אתמול (שני).
רושדי, בן 75, עבר ניתוח חירום לאחר שגבר דקר אותו מספר פעמים לפני הרצאתו המתוכננת במכון צ'וטוקואה, אמרו גורמים רשמיים. הסופר - שספריו גרפו לו שלל פרסים - נמצא מאתמול בהכרה ויכול להגיב לשאלות של חוקרים, לפי המקור. לא ברור מה אמר רושדי לחוקרים בעקבות הפיגוע שזעזע את העולם הספרותי וגרם לגינוי מיידי מרחבי העולם.
החשוד בתקיפה, שזוהה כהדי מטר בן ה-24, קפץ על פי החשד לבמה במכון Chautauqua, כ-70 מיילים דרומית מערבית לבאפלו, ניו יורק, זינק לעבר רושדי ודקר אותו שוב ושוב, לפי משטרת מדינת ניו יורק. החשוד הוחזק על ידי חברי קהל וצוות שמיהרו לבמה כדי לעזור, הורידו את התוקף לקרקע והחזיקו בו עד שנעצר על ידי שוטר.
הסופר סבל משלושה פצעי דקירה בצווארו, ארבעה פצעי דקירה בבטנו, פצעי דקירה בעינו הימנית ובחזהו, וחתך בירכו הימנית, אמר התובע המחוזי של מחוז צ'וטאוקווה, ג'ייסון שמידט, במהלך משפטו של מטר בסוף השבוע. רושדי עלול לאבד את הראייה בעינו הימנית, הוא ציין, והוסיף כי המתקפה הייתה ממוקדת ותוכננה מראש.
 
גורמים רשמיים מאמינים כי מטר, שגר בפיירוויו, ניו ג'רזי, נסע לבאפלו באמצעות אוטובוס והשתמש באפליקציית שיתוף נסיעות כדי להגיע לצ'אוטוקווה יום לפני הפיגוע, לפי פקיד אכיפת החוק ששוחח עם CNN. החוקרים אינם יודעים היכן בילה מטר את הלילה והם פועלים יחד עם המוסד כדי לסרוק את צילומי המעקב כדי לקבוע אם הוא היה בקרבת האזור במהלך שעות הלילה, הוסיף הגורם. עם מעצרו, למטר היה רישיון נהיגה מזויף, קצת מזומן, שני כרטיסי מתנה משולמים מראש של ויזה וללא ארנק, אמר הפקיד ל-CNN. מטר סירב לענות לשאלות הרשויות כאשר הוא נלקח למעצר וביקש עורך דין, אמר פקיד אכיפת החוק.
הסנגור הציבורי נתנאל בארון, המייצג את מטר, אמר ל-CNN שהלקוח שלו "שיתף פעולה מאוד" ומתקשר בגלוי. מטר כפר באשמה של ניסיון רצח מדרגה שנייה ותקיפה מדרגה שנייה בכוונה לגרום פציעה פיזית עם נשק קטלני, אמר ברון.
רושדי חי במחבוא לאחר שהרומן שלו "פסוקי השטן" ראה אור ב-1988, וזכה לביקורת מצד מוסלמים רבים שראו בכך חילול קודש. המנהיג האיראני המנוח, האייתוללה רוחאללה חומייני, שתיאר את הספר כעלבון לאסלאם ולנביא הדת מוחמד, הוציא צו דתי, או פתווה, הקורא למותו של רושדי ב-1989. לאחר התקיפה בסוף השבוע, איראן האשימה את סלמאן רושדי ותומכיו בדקירתו.
המניע למתקפה עדיין לא ברור והרשויות מסננות חפצים שלקחו מביתו של מטר בניו ג'רזי, לפי מקור אכיפת החוק. מטר, שאין לו עבר פלילי מתועד, מואשם בשימוש בסכין בדקירה, על פי תלונה על פשע. עדיין לא ברור כיצד הוא נכנס לאירוע כשהוא חמוש בסכין. לא היו חיפושים ביטחוניים או גלאי מתכות באירוע, אמר עד ש-CNN לא מזהה כי הם הביעו דאגה לביטחונם האישי. מטר תואר כמי ששקט ובעיקר שמור לעצמו, לפי אנשים שקיימו איתו אינטראקציה בחדר כושר לאיגרוף בצפון ברגן, ניו ג'רזי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה