בריאות

אי שתיית מים מגדילה את סיכויי המוות ב-20%

מחקר חדש מצא כי ההמלצה לשתות מים אכן בריאה לנו. מהמחקר עלה שמבוגרים שאינם שותים מספיק מים עלולים להזדקן מהר יותר וסיכויי המוות שלהם עולים ב-20%
מערכת ice | 
שתיית מים (צילום פלאש 90)
מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי Lancet מצא כי מבוגרים שאינם שותים מים מספיק עלולים להזדקן מהר יותר ואף להיות בעלי סיכון גבוה יותר למחלות כרוניות שגורמות למוות מוקדם.
חוקרים מהמכונים הלאומיים לבריאות ערכו את המחקר על פני תקופה של 25 שנה, ניתחו את הביקורים הרפואיים של יותר מ-11,000 מבוגרים בארה"ב מגיל 45 ועד 66 ולאחר מכן את ביקורי המעקב שלהם בגילאי 70 עד 90.
 
"עדויות מהמחקר וממחקרים אחרים מצביעים על כך שהוספת נוזלים טובה בצורה עקבית לבחירות אחרות של אורח חיים בריא ועשויה להאט את תהליך ההזדקנות", כך מסר המחברת הראשית של המחקר, נטליה דמיטרייבה, לחדשות NBC.
במהלך המחקר, חוקרים עקבו אחר הידרציה אצל נבדקים על ידי ניטור נתרן הנמצא בדמם – ככל שרמות הנתרן גבוהות יותר, כך המשתתפים סובלים פחות.
הניתוח הראה כי כל 11,000 המשתתפים היו בטווח נורמלי עם ריכוזי נתרן בדם בין 135 ל-145 מילימול לליטר. עם זאת, לאותם אנשים עם רמות בקצב הגבוה של הטווח הזה – יותר מ-144 מילימול לליטר – היה סיכוי גבוה ב-50% להראות סימני הזדקנות פיזיולוגיים. אלה כוללים כולסטרול גבוה, לחץ דם ועלייה ברמות הסוכר יחד עם סימנים גופניים כמו עיניים שקועות ועור יבש.
"אנשים שהנתרן בגיל העמידה עולה על 142 מילימול לליטר יש סיכון מוגבר להיות מבוגרים יותר מבחינה ביולוגית", כך כתבו חוקרים במחקר.
למרבה הצער, לקבוצה זו הייתה עלייה של כמעט 20% בסיכון למוות בטרם עת, כך הציג המחקר. הם הראו סבירות גבוהה יותר לפתח מחלות קטלניות כמו אי ספיקת לב, שבץ מוחי, סוכרת, דמנציה ומחלות ריאות כרוניות.
"הסיכון לפתח מחלות אלה עולה ככל שאנו מזדקנים וצוברים נזקים ברקמות שונות בגוף", אמרה דמיטרייבה.
ה-USDA ממליץ לשתות 8 עד 10 כוסות מים ליום, אך מחקר משנת 2020 של 2000 מבוגרים בארה"ב מצא שרק 20% מהאנשים עומדים ביעד זה. ככל שאנשים מתבגרים, תגובת הצמא נחלשת, מה שגורם להם פחות להבין שהם צריכים יותר מים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה