בריאות

נוטלים תרופות להרגעה ללא ליווי? ארגון הרוקחות באזהרה חמורה

מחשש להתנגשויות בין-תרופתיות: ארגון הרוקחות בישראל מזהיר מפני נטילת תרופות מרשם ותכשירים רפואיים להרגעה ללא ליווי רפואי או רוקחי וקורא לציבור לפנות בכל שאלה בנושא זה או אחר הקשור לייעוץ רוקחי
מערכת ice | 
בקבוק תרופות (צילום Istock)
לאור העלייה החדה והניכרת ברכישת תרופות להרגעה וכנגד חרדה נוכח המצב הביטחוני ולאור העלייה המובחנת בצריכת תרופות אלו בקרב אנשים הנוטלים תרופות מסוג זה לראשונה, מזהיר ארגון הרוקחות בישראל מפני נטילת תרופות מרשם ותכשירים רפואיים להרגעה ללא ליווי רפואי או רוקחי, מחשש להתנגשויות בין-תרופתיות.
כמו כן, קורא הארגון לציבור להימנע מנטילת תרופות של אנשים אחרים, להימנע מנטילת תרופות כנגד חרדה או מנטילת תכשירי הרגעה באופן ממושך ללא הוראת רופא.
לאלה הנוטלים תרופות כנגד חרדה ותכשירים רפואיים להרגעה, קורא הארגון להיזהר בשעת נהיגה ובעת הפעלת מכונות או בעת ביצוע כל פעולה אחרת הדורשת ריכוז, שכן נטילת תרופות אלו עלולה לפגוע משמעותית בערנות.
ארגון הרוקחות בישראל קורא לציבור לפנות בכל שאלה בנושא זה או בכל נושא אחר הקשור לייעוץ רוקחי, לקו הייעוץ הרוקחי שהוא מפעיל, בחיוג לכוכבית 9711* או בטלפון קווי, שמספרו: 0723910380 (המיועד לחיוג מהארץ או מחו"ל).

כזכור, המלחמה שהחלה לפני חודש נכנסה ליומה ה-31, כאשר רבים מתושבי העוטף ויישובי קו העימות בצפון פונו מבתיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה