חדשות

מערך הכבאות מתכונן לחורף: שיפור המוקדים בעקבות אסון המעלית, קמפיין להתקנת גלאי עשן

מערך כבאות והצלה מתכונן לקראת השיטפונות בחורף, וגם שידרג את מערכת המוקדים בעקבות אסון המעלית שנה שעברה. בענף ההסברה התחילו בקמפיין להתקנת גלאי עשן מצילי חיים
יהודה לוינגר | 
רכבים בחורף (צילום PIXABAY)
ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון לבדיקת מוכנות גופי החירום וההצלה לחורף, עם נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי שהתייחס למשבר האקלים העולמי שגרם למזג אוויר קיצוני שהביא לשריפות ענק, שיטפונות והצפות. שמחי ציין כי הנזק הישיר משריפות בישראל הינו שבעה מיליארד שקל בשנה כתוצאה מהתלקחות של כ-60 אלף שריפות בבית ובשטחים פתוחים.
האם מערך הכבאות והצלה מוכן לחורף? שמחי כיוון את עיקר דבריו בוועדה להיערכות המבצעית המקדימה שנעשתה במערך לקראת אתגרי החורף המרכזיים כמו הפסקות חשמל במעליות, הצפות בערים ושיטפונות בנחלים. בנוסף, כלקח מאירועי העבר, הורחב שיתוף הפעולה מול השרות המטאורולוגי לקבלת התרעות מוקדמות.
על נחל הגעתון שהציף את העיר נהריה שנה שעברה, אמר שמחי: "כולי תקווה שהשנה הגעתון לא יעלה על גדותיו. צריך להשקיע עוד בשיפור ניקוז ובהטיות מים. אנו עובדים בשיתוף חברת חשמל ורשות הניקוז. השר לביטחון פנים מוביל את הטיפול בנושא ואנו לומדים מכל אירוע".
בעקבות האירוע הטראגי שנה שעברה בבני הזוג שנתקעו במעלית, אמר: "אנחנו משדרגים את מערכת המוקדים ומרכזי השליטה. רכשנו ממד"א מערכת שליטה ובקרה מבצעית מעולה ואנו מתקינים אותה עכשיו. זה לוקח חודשים. עברנו מ-20 מוקדים ל-7 מוקדים מחוזיים משודרגים". צפי ההתקנה יהיה מוכן ביוני 2021.
על הסכנות שבחורף: על פי הנתונים שהציג נציב כבאות והצלה, בין השנים 2016-2019 מתו 12 אזרחים משימוש לא בטיחותי בתנורי חימום, וכי הושק קמפיין בהובלת ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה להתקנת גלאי עשן מצילי חיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה