חדשות

עופר כסיף נגד מינויו של אפי איתם ליו"ר יד ושם: "גזען, מינויו לתפקיד יהווה יריקה בפרצוף"

מינויו של השר לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר יד ושם, ממשיך לעורר סערה. לאחר הביקורת החריפה מיו"ר האופוזיציה לפיד, גם חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף, התנער מהמינוי: "נזק בל יתואר ליד ושם"
יהודה לוינגר |  2
עופר כסיף, אפי איתם (צילום מתוך אתר הכנסת, ויקיפדיה)
סערת מינויו של השר לשעבר אפי איתם ליו"ר יד ושם ממשיכה. חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף, הגיב היום (חמישי) בחריפות על החלטת הוועדה למינויים בכירים בתאגיד של רשות החברות, וכתב על יו"ר המפד"ל לשעבר: "אפי איתם הוא גזען התומך בגירוש העם הפלסטיני ממולדתו ובתורת גזע יהודית".
לדבריו, "איש כזה לא יכול לעמוד בראש מוסד המופקד על זיכרון השואה, ומינויו לתפקיד יהווה יריקה בפרצוף ניצולי וקורבנות הגזענות באשר הם ונזק בל יתואר ליד ושם עצמו". כסיף פנה ליו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, לבקש דיון דחוף בנושא.
כזכור, נגד מינויו של איתם עלה קמפיין חריף, כאשר 160 אנשי אקדמיה והיסטוריונים וחוקרי שואה עולמיים חתמו על עצומה נגדו. איתם, מועמדו של ראש הממשלה נתניהו, שקודם גם על ידי השר זאב אלקין, מונה למרות הביקורת ואישור המינוי יועלה להחלטת הממשלה ועל פי הדיווחים במפלגת כחול לבן יתנגדו לכך. איתם יחליף את אבנר שלו שהודיע כי יפרוש מתפקידו בסוף שנת 2020 לאחר 27 שנות פעילות.
שלשום גם יו"ר האופוזיציה תקף את בחירתו של איתם ליו"ר יד ושם וכתב: "ההתנגדות שלי למינויו של אפי איתם ליו"ר יד ושם, נובעת בעיקר מעברו, מהתבטאויותיו, מהנזיפות שקיבל ממפקדיו, מכך שזה ישחק לידי אותם אנטישמים מה-BDS". עוד הוסיף: "במדינת ישראל יש אנשים רבים – חובשי כיפה ושאינם חובשי כיפה – שמתאימים להוביל את יד ושם לעולם ולמציאות שבה כבר אין בינינו ניצולי שואה חיים שיכולים לספר את סיפורם. אני הצעתי לתפקיד את עדי אלטשולר, מקימת "זכרון בסלון", אחד ממפעלי ההנצחה המפעימים שנוסדו אי פעם".
לפיד הוסיף: "הממשלה זכאית כמובן להעמיד דמויות משלה. אין שום סיבה למנות לתפקיד אדם שיהפוך גם את הקונצנזוס האחרון בחיינו לשנוי במחלוקת. לא חסרות לנו מריבות. למען השם, בואו לא נהפוך את "יד ושם" לאחת מהן".
חברת הכנסת איילת שקד הגיבה לדבריו של לפיד: ״אפי איתם הוא איש ראוי וערכי להובלת יד ושם. לוחם אמיץ ואיש ציבור מהמעלה הראשונה. מקווה שמינויו יגיע בהקדם לממשלה. יאיר, באמת לא חסרות לנו מריבות, תרפה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין שכל התומכים בארגוני ההשמדה הערביים מתנגדים לאיתם (ל"ת)
    מאירה 11/2020/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אפי איתם תומך בקיום היהודי, לכן שונאי ישראל נגדו !
    גדעון ארליך 11/2020/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שונאי ישראל שמזדהים עם אלה שפועלים להשמדתנו , מתנגדים למינוי אדם נפלא שתומך בקיום היהודי . הם חוששים שהוא כראש יש ושם , יציג את השמדת היהודים בכל הזמנים , כמשהו שצריך להאבק נגדו !
    סגור