חדשות

כחול לבן מתפרקת: מיקי חיימוביץ' לא תתמודד ברשימה, אסף זמיר בחוץ ומה יחליט אשכנזי?

גנץ הדיח את שר התיירות לשעבר לאחר שהצביע בעד פיזור הכנסת. שעות לאחר מכן הודיעה חיימוביץ' על עזיבתה את המפלגה. חברו הקרוב של גנץ, גבי אשכנזי, נועד עם גנץ אך טרם ברור האם ימשיך עמו בבחירות 2021 
שרון טל |  3
בני גנץ (צילום מסך קשת 12)
ברקע הסקרים הקשים המנבאים מנדטים בודדים למפלגת כחול-לבן בראשותו של בני גנץ, הודיעה הערב ח"כ מיקי חיימוביץ' על פרישתה מהמפלגה, זאת שעתיים לאחר שיו"ר המפלגה וראש הממשלה החליפי גנץ הודיע לאסף זמיר על הדחתו מהמפלגה, בעקבות הצבעתו בעד פיזור הכנסת. 
 

מיקי חיימוביץ' כתבה כי "לא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות.

מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו. אני מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. אני מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".
 

נפגשתי היום עם בני גנץ, וסיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי...

Posted by ‎מיקי חיימוביץ' - Miki Haimovich‎ on Sunday, December 27, 2020
השאלה המרכזית שנותרת על השולחן היא האם גבי אשכנזי יסכים להישאר במפלגת כחול-לבן או שיבחר את עתידו הפוליטי במפלגה אחרת. כך או כך, כחול-לבן בראשותו של גנץ צפויה לרוץ בבחירות הקרובות, שסביר להניח ימחקו אותה מהמפה הפוליטית. 
המפה המסתמנת לא צופה הכרעה בבחירות הקרובות, כשמחנה ה"לא ביבי" וה"כן ביבי" עדיין אינם מרכיבים קואליציה. גם ההכרזה על הקמת מפלגות הן של גדעון סער והן של עופר שלח לא נראה שכרגע מאפשרות להרכיב ממשלה חלופית. סביר להניח שב-23 במרץ כל שנקבל הוא עוד בחירות מיותרות, שכל התוצר ממנו יהיה חלוקת ג'ובים באופן מעט שונה מהעת הנוכחית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תמצאי עבודה אחרת. סתם בזבזת כספי ציבור (ל"ת)
    דפי 12/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    חיימוביץ':אני לא אתמודד...וכשהתמודדת,מה קרה...
    דרמה!!! 12/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הסטת המסכה בגאווה ופלטת:נגד!!! איזו עשייה!! תחזרי לשווק סויה וחסה.אולי תגיעי ל45,000 בחודש....
    סגור
  • 1.
    זמיר מתמודד על תלאביב. הכל מחושב והכל פוליטיקה (ל"ת)
    פוליטרוקים 12/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור