חדשות

גדעון סער תוקף מימין: "נתניהו הזניח את בית המשפט" ; ומכריז כי הוא זה שיטפל ביועמ''ש

יו''ר תקווה חדשה מכריז על המצע המשפטי של מפלגתו, תוך כדי שהוא תוקף את ראש הממשלה על אי תפקודו במשך השנים. עוד התייחס בדבריו לתפקיד היועמ''ש כאשר גם שם לא חסך את הביקורת |צפו
ארנולד נטייב |  3
גדעון סער (צילום דייגו מיטלברג)
יו''ר תקווה חדשה, גדעון סער מכריז הבוקר (ראשון), בעמוד הפייסבוק שלו על המצע המשפטי של מפלגתו. הוא מתייחס לתפקיד היועמ''ש ותוקף גם את נתניהו: "במשך 15 שנות שלטונו, הזניח נתניהו את מערכת המשפט ולא ביצע בה אפילו רפורמה אחת. אני עסקתי בזה כל השנים והעברתי חוקים חשובים בנושא".
"את מערכת המשפט שלנו צריך לתקן, אבל לא להרוס. חקיקה פרסונלית, חוק צרפתי או חוקי חסינות היא גם פסולה וגם מסיטה את תשומת הלב  ממה שבאמת צריך לעשות", אמר.
סער התייחס לתפקיד היועמ''ש ואמר: "חייבים לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהעביר את סמכויות התביעה לפרקליט המדינה. לא רק בגלל ריכוז הסמכויות הקיצוני, המצב שבו אותו אדם גם מייעץ לראש הממשלה ולשרים בענייני מדיניות וגם מורה על חקירתם והעמדתם לדין הוא לא הגיוני ונגוע בניגוד עניינים מובנה".
עוד הוסיף: התביעה צריכה להיות עצמאית, אבל כמו כל רשות חייבת להיות עליה ביקורת אפקטיבית. צריך לתת שיניים לנציבות תלונות הציבור על הפרקליטות, זה צריך להיות גוף עצמאי, בלתי תלוי, עם סמכויות חקירה ושהמלצותיו צריך שיהיה תוקף מחייב.
שלמה קרעי מהליכוד כתב בטוויטר: "מי שיצק מים על ידיהם של בכירי המערכת, לא יעז להמרות את פיהם. ובמה הוא מתגאה? בחוק שנתן וטו לשלושת השופטים בוועדה לבחירת שופטים?" עוד אמר: "סער ומפלגתו צריכים לענות על שאלה פשוטה: מי ישלוט כאן, פקידים, משפטנים ושופטים או נבחרי הציבור? היתר זה מסך עשן, להטעות את הציבור ולהתקפל לאחר הבחירות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נתניהו
    יגאל 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדברי מר סער , שנוקט בלשון תקיפה לנתניהו ,לא כמו גנץ ובצדק ,נתניהו מזלזל בכל ,אין לו ערכים ,נתניהו ,עיוור חירש אך לא אילם , יאפילוכח שיש אחוהים ,שבבוא היום יקרא לו לדין . מספר על כל משהו עשה ,ושוכח לומר אמת , חייב לעמוד לדין ולקבל את הדין , הוא מרמה את עצמו בלבד ,שקריו נמאסו עלינו .,הערבים יודעים שנתניהו שקרן ונוכל פעם הוא עושה מהערבים לא שווים ובאם מישהו ייטיב עם הערבים אז הוא פסול ,יכשיו הוא יכניס לליכוד מוסלמים , .לא היה בן אדם ואינו טציל הוא מצליח להוליך שולל את הערבים המןסלמים .כי הנוצרים יודעים שנתניהו לא ישר וצר יין כי הוא לט מבחין ,אני מרחם עליו ,שלא יקבל אירוע .
    סגור
  • 2.
    צודק! והדובדבן הוא מכירת "הסיפוח" תמורת הסכמי שלום
    לואיג'י 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חייכו, אכלתם אותה מתנחלים יקרים. כן... ביבי שוב הבטיח הרים וגבעות בלי סוף ומכר אתכם בשניה האחרונה. אנחנו בשמאל הרווחנו: גם אין סיפוח (וגם לא יהיה, תחת ביידן) וגם הסכמי שלום נפלאים. עכשיו... ביבי יכול להתפנות למשפט בכיף.
    סגור
  • 1.
    איך בדיוק יעשה את זה ? עם יאיר לפיד ? (ל"ת)
    משה 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור