חדשות

פייזר: "החיסון יעיל ב-100% כלפי בני 12-15". מתי יחוסנו ילדים בישראל?

חברת התרופות האמריקנית הודיעה כי החיסון שלה נמצא יעיל ובטוח גם לילדים בגילי 15-12. קופות חולים בישראל הודיעו כי הן ערוכות לוגיסטית לחסן ילדים ברגע שייתנן להן אישור. ראש שירותי בריאות הציבור ציינה כי לא תהיה חובת חיסון לילדים

אורן שטרנברג | 
אלברט בורלה (צילום פייסבוק: דימיטריס באורס, unsplash)
ענקית התרופות האמריקנית פייזר הודיעה היום (רביעי) כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה נמצא יעיל ובטוח גם לילדים בגילי 15-12. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הודיעה כי לא תהיה חובת חיסון לילדים, וייערך תהליך מקצועי במשרד בטרם תתקבל ההחלטה לחסן ילדים. בנוסף הבהירה פרייס אלרעי פרייס כי בשלב זה לא קיים חשש למחסור במנות חיסון.
קופות החולים מכבי ומאוחדת החליטו לא להמתין להחלטה רשמית וכבר הודיעו כי הם ערוכים להרחבת מבצע החיסונים באופן מיידי, אם יידרשו לכך. ברגע שיתקבלו האישורים מה-FDA  ומשרד הבריאות, יוכלו קופות החולים להתחיל לחסן ילדים בגילאי 12-16.
עד כה התחסנו בשתי מנות 51% מאוכלוסיית ישראל – כ-5.2 מיליון איש. על האוכלוסייה שטרם התחסנה מעל 2 מיליון ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16. בנוסף להם קיימים עוד מיליון אזרחים שבחרו שלא להתחסן בשלב זה.
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא אמר כי הוא מקווה שחיסון הילדים יוכל לצאת לדרך עוד לפני תחילת שנת הלימודים הקרובה- ב-1.9. בניסוי של פייזר השתתפו 2,260 נערים מתבגרים. בקבוצה שקיבלה חיסון דמה (פלצבו) נרשמו 18 מקרי הידבקות בקורונה. שבקבוצה שקיבלה את החיסון לא נרשמו  מקרי הדבקה. המסקנה שהתקבלה בסיום הניסוי היא שהחיסון יעיל ב-100% כדי למנוע מחלה בילדים ומתבגרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה