חדשות

תקווה חדשה? כך לפיד יכול לנצח את נתניהו במספר הממליצים

יום ההמלצות החגיגי בבית הנשיא יצא להפסקה, אחרי שכל המפלגות הגדולות כבר נתנו לנשיא את המלצתם נתניהו מוביל על לפיד וצפוי לקבל את המנדט מהנשיא ולנסות להרכיב את הממשלה הבאה, התפתחויות דרמטיות של הרגע האחרון יכולות לשנות את התמונה
עמיאל ירחי | 
הקרב על ריבלין (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90 פייסבוק)
סבב ההמלצות אצל הנשיא נמצא בעיצומו, תמונת הממליצים מתבהרת ובשלב זה נתניהו מוביל משמעותית על לפיד, דבר שמחזק את סיכוייו לקבל את המנדט מהנשיא, אלא שדווקא המפלגות הקטנת יכולות להפוך את התמונה ולתת ללפיד את ההובלה. כרגע המצב בחלוקת הממליצים הוא 46-32 לנתניהו (ובנט עם 7) ועיני כולם נשואות אל תקווה חדשה והרשימה המשותפת.
תקווה חדשה עם 6 מנדטים אומנם הביעה בעבר תמיכה בבנט אבל ההודעה הדרמטית של שקד שנשמעה היטב אצל סער ואנשיו וכן החלטות של הרגע האחרון יכולות להפוך את התמונה, אם תקווה חדשה שמגיע אל הנשיא בשעה שש וחצי תחליט להמליץ על לפיד וכן ברשימה המשותפת ימצאו ממליצים לטובת לפיד התמונה תתהפך ולפיד יהיה זה שיוביל על נתניהו, בתוך כך התפתחות נוספת, עמית סגל מדווח שהרשימה המשותפת תיפגש עם הנשיא אחרי מר"צ כדי לראות קודם מה יכריע גדעון סער לפני שיחליטו אם לתת  ללפיד קולות שיביאו אותו להובלה על נתניהו.
 
כרגע מחלוקות חריפות בתוך הרשימה המשותפת, אחי שבל"ד הודיעו בשבוע שעבר שלא ימליצו על איש, חד"ש ותע"ל רבות בניהם אם להמליץ על לפיד, המלצה שיכולה להביא לשינוי במפת הממליצים, העיתונאי מוחמד מג'אדלה מדווח היום (שני) על מריבות עד הרגע האחרון בין המפלגות שמרכיבות את הרשימה בשאלה אם לתת את ההמלצה ללפיד.
כזכור, אמנם בדרך כלל הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על המועמד עם מספר הממליצים הרב ביותר אבל הפעם הודיע הנשיא ריבלין כי ייתן את המנדט למועמד עם הסיכוי הגבוה ביותר להקים ממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה