חדשות

מבקר המדינה יחקור את האסון במירון, דרוקר: "מתקשה להאמין לך"

אנגלמן טען: "אפתח בביקורת מיוחדת אשר תתחקר את אסון הר מירון, מדובר באסון שניתן היה למנוע. עתה, מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה", העיתונאי סקפטי: "אתה לא נראה כמו מישהו שיש לו אנרגיה או רצון לבקר את השלטון"
מערכת ice |  5
מתניהו אנגלמן ורביב דרוקר (צילום מסך כאן 11 רשת 13)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) במסיבת עיתונאים כי בכוונתו לפתוח בביקורת מדינה מיוחדת אשר תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון הר מירון, את היערכותם של הגופים השונים ואת הפעולות שננקטו על ידם, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מדוח הביקורת של משרד מבקר המדינה ב-2011.
"בשל הנסיבות הטרגיות, בעטיין נדרשת ביקורת ייחודית שתבחן את הכשלים שהובילו לאחד האסונות האזרחיים הגדולים, ברצוני להדגיש, כי ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר", ציין. "בלילה שבין יום חמישי לשישי חוותה מדינת ישראל את אחד האסונות האזרחיים הגדולים, כאשר 45 חוגגים בקבר הרשב"י במירון, מצאו את מותם בנסיבות טרגיות ורבים אחרים נפצעו. ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות ההרוגים באסון ולשלוח איחולי בריאות שלמה לפצועים".
"לצערי, מדובר באירוע שניתן היה למנוע, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה. משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר. בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב בנושא. ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם, יתכן והאסון היה נמנע. הביקורת הצביעה על ליקויים, בין היתר, בנוגע להעדר גורם ממשלתי האחראי לטיפול הכולל בקבר רשב"י והאחראי על ארגון הארוע, רמת תחזוקה ירודה, אי השלמת הפקעת מתחם הקבר לידי הגורם הממשלתי, תוספות בניה לא חוקיות, תשתיות דרכים שאינן מספקות וכבישי גישה שאינם מותאמים - בפרט עבור רכבי הצלה באירועים רבי משתתפים. כמו כן, אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה, במקביל לפעילותה של הוועדה. אני שוב שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם. זאת חובתנו לבדוק את האירוע ומה שקדם לו ויש בכוונתנו לקיים את המחויבות הזאת לכל כחל ושרק".
 
העיתונאי רביב דרוקר כותב: "אדוני המבקר, מצטער, אבל מתקשה להאמין לך. בכמעט שנתיים שאתה בתפקיד, אתה לא נראה כמו מישהו שיש לו אנרגיה או רצון לבקר את השלטון. כל כך עגום המשרד תחת הנהגתך, שהצהרתך החדשה רק גורמת לי לחשוד שזו דרכו של נתניהו לסכל ועדת חקירה. "המבקר בודק".
חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ' כתבה: "אני צנצנת אם הטייח הקרוי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא קיבל בקשה ממקורבי נתניהו לפתוח בבדיקה. יעזור לבוס למנוע הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית. אל תבנו על הדו״ח הזה, כי עושה אותו אדם שחייב לנתניהו את מינויו, ומספק למיטיבו את הסחורה מלא מלא.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אם השמאל ההזוי
    אני צנצנת 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שיודע רק לגנות את רוה"מ וכל הקשור אליו, יתפקח ויחליט להסתכל מסביב ולהבין למה לקח בג"ץ 6 שנים לדחות את הטיפול במירון או את המשטרה שסתם שמה מחסומים שגרמו להם להמחץ למוות תמיד השמאלנים הצבועים מסתכלים רק על הימין והחרדים כאשמים. נבלות!!!!
    סגור
  • 4.
    'מפרגן המדינה' יעשה רק דבר אחד: יכסת"ח את ביבי
    טיטו 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הכל פה מריחה אחת גדולה.
    סגור
  • 3.
    דרוקר האיש וסיפורי הצוללות והאגדות !
    אסף 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    העיתונאי השפל ביותר שיש בתקשורת !
    סגור
  • 2.
    עיתונאי זול. (ל"ת)
    יוס 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    מהלך של ביבי. מיסמוס עלוב אבל כנראה יעיל (ל"ת)
    anj 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור