חדשות

גוש נתניהו נגד הקמת ועדת חקירה לאסון מירון, בן ארי: "תתביישו לכם"

הוועדה המסדרת בכנסת, בראשות ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד העלתה הצעת חוק לקידום מזורז של וועדת חקירה ממלכתית לחקירת אסון מירון. חברי הכנסת החרדים  נטשו את הועדה. אנשי תקשורת חרדים הופתעו. בני רבינוביץ': "לא יודע לאן להוליך את החרפה ובושה"
מערכת ice |  2
הצבעה ועדה מסדרת (צילום צילום מסך ערוץ הכנסת)

כחודש לאחר האסון הכבש בהילולה במירון שגבתה את חייהם של 45 אנשים, התכנסה היום (שני) הוועדה המסדרת של הכנסת ובה הועלתה על ידי סיעת יש עתיד הצעה להקמת וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את נסיבות האירוע. חברי הכנסת החרדים מגוש נתניהו החליטו לנטוש את הוועדה ולאחר מכן שבו אליה והצביעו נגד כשברקע נשמעו קריאות "בושה"  לעברם. חברי הכנסת מירב בן ארי ומיקי לוי מיש עתיד, צעקו ביחד: "צאו החוצה ותתביישו לכם כולכם"

התגובות לא איחרו לבוא כשמי שתקף את ההחלטה מלבד פוליטיקאים הם אנשי התקשורת החרדים. העיתונאי בני רבינוביץ' צייץ: "מההתבטאויות החריפות של הנציגים החרדים וההצבעה נגד, אני מבין ש"גזירת השמד" הראשונה של גוש השינוי, היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל ואסון מירון. לא יודע לאן להוליך את החרפה והבושה".
 ישי כהן שיתף את ציוצו של יוסי אליאטוב ובו כתב: "לא יעזור לאף אחד: ערך החיים גובר על הכל, ולכן תוקם ועדת חקירה ממלכתית על אסון מירון!"

כתב התאגיד מיכאל שמש תהה מדוע חיכו חברי הכנסת החרדים עד הצעת יש עתיד להקמת ועדת החקירה ולא הגישו את ההצעה כשיו"ר הועדה המסדרת היה מיקי זוהר:
"שאלה לסמוטריץ׳ וראשי המפלגות החרדיות: איפה הייתם עד שהגיעה ההצעה של לפיד לחקור את ׳אסון מירון׳? מדוע לא עלה הרעיון הגאוני להקים ועדת חקירה ״בלי שופטים פרוגרסיביים״ במהלך הימים שבהם המנדט היה אצל מיקי זוהר? למה הממשלה לא התכנסה לדון בהקמת ועדת חקירה עד עכשיו?"


חברו של שמש לתאגיד השידור עקיבא וויס צייץ זמן קצר לאחר ההחלטה להקמת ועדה מכתב ששלחו חברי הכנסת יצחק פינדרוס ויעקב טסלר מיהדות התורה ובו פנו לראש הממשלה נתניהו בדרישה כן להקים וועדת חקירה ממלכתית מה שהעלה את השאלה האם חברי הכנסת החרדים פסלו את וועדת החקירה מטעמים פוליטיים.


מפלגת יש עתיד יוזמת הצעת החוק פרסמה כי: "למרות התנגדות חברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, והציונות הדתית, הצעת החוק של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון עברה בהצבעה וקיבלה פטור מחובת הנחה".
יועץ התקשורת איציק אלרוב זכה לתמיכה רחבה ברשת כשהתייחס להצעת ח"כ יעקב אשר מש"ס במהלך הדיון בוועדה להעניק פיצויים כספיים למשפחות ההרוגים באסון ובמקביל דרש לא להצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית:
"יש כאן ניסיון לשחד את משפחות הרוגי אסון מירון בהבטחות לפיצויים על חשבון המדינה ובתנאי שלא ידרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל שהוביל לאסון. הופכים אותנו רשמית ממדינה עם מוסדות לרפובליקת בננות מביכה ומסוכנת. שפל ונלוז.
חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ תהה: "את מי בעצם הח״כים החרדים מייצגים?"
מי שהגיב לו הוא העיתונאי אברהם גרינצייג: שכתב לו: "בדקתי. הם מייצגים 564,399 מצביעים אתה מייצג 202,218 מצביעים תנוח".
 
המפלגות החרדיות הצביעו נגד הדרישה המוצדקת של כל המשפחות השכולות, להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אבדה הבושה.
חבר הכנסת לשעבר איתן כבל התייחס לחברי הכנסת של הליכוד וכתב: "לח"כים של הליכוד בכלל לא אכפת מהחרדים, אכפת להם מאוד מהח"כים החרדים". חברת הכנסת אפרת רייטן מהעבודה צייצה: "המפלגות החרדיות הצביעו נגד הדרישה המוצדקת של כל המשפחות השכולות, להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אבדה הבושה".
בהמשך ישי כהן פרסם כי חברי הכנסת מיהדות התורה פינדרוס וטסלר חזרו בהם ודורשים בעצם הקמת ועדה ציבורית: "אחרי שפרסמו הודעה על דרישה לוועדת חקירה ממלכתית ותדרכו כי אכן דורשים ועדת חקירה *ממלכתית* על מלא, יעקב טסלר ויצחק פינדרוס חוזרים בהם: ועדת חקירה ציבורית". העיתונאי והפרשן החרדי יעקב ריבלין צייץ בתגובה: "שאפו למאפיה של מירון. אפילו קרטל הסמים הקולומביאני לא היה מצליח להניע שני חברי פרלמנט לחזור בהם תוך שעה מהודעה מפורשת שהוציאו".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלי פוליטיקה
    מסי מאז ולתמיד 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנא מכם אנשים תהיו פעם אחת רגישים, אין צורך בפוליטיקה במקרה הזה של אסון מירון, תנו לועדת חקירה ממלכתית לעשות רת עבודתה בלי שהפוליטיקאים יהיו מעורבים, כאשר יהיו מסקנות צריך ללמוד אותם ורק אז להסיק מסקנות
    סגור
  • 1.
    הייל דרוקר
    אחמד אהו אל קטמאני 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וועדה מסדרת בדליטת הנכה הנאצית ומוסרת היהודים. ועל כולם מנצח הצורר לפיד
    סגור