חדשות

בוז'י הרצוג נבחר לנשיא החדש, אילו נקודות הציון עליהן יהיה חתום

בתום ספירת הקולות של חברי הכנסת, מנהיג העבודה וראש הסוכנות היהודית לשעבר, גבר על מרים פרץ במרוץ לבית הנשיא עם 87 קולות (הפער הגדול אי פעם) לעומת 27 והפך לנשיא ה-11 של ישראל. הוא הבן הראשון של נשיא שמתמנה לנשיא בעצמו
כפיר אדר |  3
יצחק הרצוג (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
יש לישראל נשיא חדש. עם סיום כהונתו הרשמית של רובי ריבלין, בוז'י הרצוג נבחר היום (רביעי) לנשיאה ה-11 של מדינת ישראל לאחר שמרבית חברי הכנסת בחרו בו לתפקיד 'האזרח מספר אחת' עם 87 הצבעות של חברי כנסת. פרץ קיבלה 27 קולות בלבד. מדובר בפער הגדול ביותר בתולדות הבחירות לנשיאות
על אף הלך הרוח ברחוב, שהביע תמיכה גדולה במרים פרץ שהתמודדה מולו על התפקיד, זאת לאור סיפורה האישי יוצא הדופן, כאשר שכלה שניים מבניה במערכות ישראל והצליחה להגיע להישגים גדולים על אף ילדות לא קלה לבת יוצאי מרוקו, הרצוג קיבל את האמון של הח"כים.
 
הרצוג שימש במהלך 23 השנים האחרונות שחקן מרכזי בפוליטיקה הישראלית, מאז 1999 ששימש מזכיר הממשלה בממשלת אהוד ברק ובבחירות 2001 כבר נבחר במקום ה-11 בפריימריז הליכוד ועד שהתמודד כראש 'המחנה הציוני' נגד בנימין נתניהו על ראשות הממשלה והפסיד בפער דחוק.
הוא שימש כשר השיכון, התפוצות, התיירות, הרווחה וגם כיו"ר האופוזיציה. לאחר מכן מונה ליו"ר הסוכנות היהודית ושם סיים את דרכו בעקבות המרוץ לבית הנשיא, בו זכה כעת וזוכה לסגור מעגל ולהיות הבן הראשון של נשיא שממונה לנשיא בעצמו. חיים הרצוג אביו שימש כנשיא השישי בין 1988 ל-1993.
אגב, הרצוג הוא גם נכדו של הרב הראשי הראשון לישראל יצחק הלוי הרצוג, כך שמבחינת הייחוס המשפחתי מדובר בנקודת שיא נוספת להישגים המשפחתיים של משפחת הרצוג לדורותיה. פרץ אגב תישאר עם המחמאות הרבות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשיא חדש בגדי מלך חדשים
    הלוחשת לעיתונים 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד מתי ירעדו תותחי המשפט ממקרא ווטסאפ של פוליטיקאי בגרוש שקיבל מתנה כיסא גדול למידותיו? מי מדבר על ערכים ושלטון כוח ושררה -טוב נו... נשיא בישראל הוא לא יותר מאשר בובת שעווה מרים היקרה - תותחי נברון בוכים ויורים - בוכים שלך ראוי ובמידותייך הכיסא ויורים על קבוצה שלמה של הון שלטון שתקעה יתד נוספת בשחיתות הנוראה שמאיימת לפרק אותנו כחברה
    סגור
  • 1.
    אבישי בן חיים, שים קרח ותלחץ. ניצחנו!
    ישראל הראשונה 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בהצלחה, בוז'י. סומכים עליך. אוהבים אותך.
    סגור
  • השמאל המציא את הקטע של sour winners
    דן 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מנצחים שמרגישים צורך עוד למעוך ולהשפיל את מי שניצחו, כאילו שזה לא מספיק. כל מה שאומרים עליכם, נכון. אין לכם ערכים או מוסר. הכל כח.
    סגור